نسخه چاپی

پور مختار در گفتگو با نما:

وقتی دولت روحانی لایحه بودجه را به سیاست گره می زند

عکس خبري -وقتي دولت روحاني ارائه لايحه بودجه را به سياست گره مي زند

عضو كمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: دولت بودجه به مجلس ارائه نكرد بلكه تنها به ارائه سی دی اكتفاء كرده و لایحه بودجه سال 96 كل كشور را بدون این كه چاپ كند با عجله به مجلس تقدیم كرد.

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس و نماینده مردم همدان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص لایحه برنامه بودجه، گفت: معتقدم رفتار دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس در قبل از بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کاملا سیاسی است.

وی در ادامه افزود: دولت می‎بایست برنامه ششم توسعه را سال گذشته به مجلس ارائه می کرد و در سال 95 برنامه ششم تدوین می‌شد اما متاسفانه احکام اجرایی را به مجلس ارائه کرد و به اجبار نام احکام را به برنامه ششم تغییر داد.

پورمختار با تأکید بر این مطلب که لایحه بودجه می‎بایست مبتنی با برنامه توسعه از سوی دولت نوشته و تدوین شود، گفت: سوال ما نیز همین است که چگونه برنامه توسعه پنج ساله مشخص نشده اما بودجه تدوین و در اختیار مجلس قرار گرفته است؟ و دولت چگونه بودجه یک سال کشور را تدوین بدون توجه به برنامه ششم توسعه تدوین کرده است.؟

وی اظهار داشت: معتقدم دولت در این سال پایانی خود در ارائه و تقدیم لایحه برنامه بودجه سال 96 به مجلس کار تبلیغاتی انجام داد.

پورمختار بیان داشت: دولت بودجه به مجلس ارائه نکرد بلکه تنها به ارائه سی دی اکتفاء کرده و لایحه بودجه سال 96 کل کشور را بدون این که چاپ کند با عجله به مجلس تقدیم کرد.

وی افزود: تا برنامه ششم توسعه در مجلس به تصویب نرسد بودجه تصویبش سخت خواهد بود.

این نماینده مردم همدان در خانه ملت به ایراد شورای نگهبان در تصویب لایحه بودجه سال 96 کل کشور اشاره و بیان داشت: اگر در لایحه بودجه نمایندگان بخواهند برطبق قوانین برنامه توسعه تصویب کنند در این تصویب مجبور خواهند شدتا ماهیت مواد بودجه را تغییر دهند از این رو با ایرادات شورای نگهبان مواجه می‎شوند.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس بیان کرد: برای رفع ایرادات شورای نگهبان می‎بایست از هم اکنون رایزنی‌هایی با مسئولان برای تصویب لایحه بودجه انجام دهیم وگرنه مجبور خواهند شد تا با دست خودمان برنامه ششمی را نمایندگان آن را تدوین و تصویب کرده‏اند را نقض کنند.

پورمختار در ادامه به شعارهای انتخاباتی روحانی در خصوص در رأس بودن مجلس اشاره و بیان کرد: آثار رفتار دولت را در اعتراضات مکرر نمایندگان در زمان ارائه لایحه برنامه بودجه مشاهده کردیم.

وی گفت: نمایندگان در زمان ارائه لایحه برنامه بودجه به آمارهایی که دولت ارائه می‎کرد اعتراض کردند چرا که آمارهایی که دولت ارائه کرد با آنچه که مردم در واقعیت مشاهده می‎کنند تفاوت های اساسی داشت.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در خصوص بطن اعتراضات نمایندگان بیان کرد: اعتراضات حاکی از آن است که میان مجلس و دولت رابطه خوبی وجود ندارد و رئیس جمهور و معاون پارلمانی نتوانسته‏اند ارتباط خوبی میان این دو قوه ایجاد کنند و امیدواریم طی این چند ماه پایانی این مشکل برطرف شود.

۱۳۹۵/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...