نسخه چاپی

محسن كوهكن در گفتگو با نما:

تبعیض فاحش در پرداخت حقوق كارمندان از خزانه بیت المال/ پنج درصد مدیران حق استفاده از اختیارت قانونی در دریافت‎های حقوقی را داشته اند

عکس خبري - تبعيض فاحش در پرداخت حقوق کارمندان از خزانه بيت المال/ پنج درصد مديران حق استفاده از اختيارت قانوني در دريافت‎هاي حقوقي را داشته اند

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق قانون باید آنهایی كه اضافه حقوق دریافت كرده اند اضافه حقوقشان به خزانه واریز شود و از مسئولیت عزل شوند.

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس و نماینده مردم لنجان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در واکنش به صحبت‎های وزیر اقتصاد در خصوص غیر قانونی حقوق‎های نجومی، گفت: باید مسئولانی که بررسی حقوق‎های نجومی را بررسی می‏کنند برای قانع شدن مردم از صحبت‎هایشان باید اینگونه بیان می‎کردند که مدیرانی که حقوق‎های نجومی دریافت کرده‎اند که دریافتی‏هایشان بر اساس قانون بوده تعدادشان زیاد نبوده است.
وی در ادامه به این موضوع که در خصوص حقوق‎های نجومی تاکنون چندین قضاوت مطرح شده‎است، اشاره کرد و افزود: یک قضاوت این گونه مطرح شده که عده‎ای آمده‌اند بدون در نظر گرفتن مسائل و قانون استثنائات خدمات کشوری و اختیاراتی که مجموعه‏ها و بیمه‎ها دارند بیان کرده اند که بر اساسا اختیارات حقوق‎هایی برخی مدیران دریافت کرده‎اند.
کوهکن در ادامه بیان داشت: حرف نمایندگان و مردم این است که افرادی که به آنها اختیاراتی از سوی قانون و موسسات داده شده است که می توانند حقوق‎هایی را دریافت کنند اما این مدیران تکلیف دیگری هم دارند که باید از اخیتاراتی دارند به واقعیت ها ملموس توجه کنند.
نماینده مردم لنجان اذعان داشت: اگر مدیران نباید از اختیارات خود به گونه ای استفاده کنند که رفتارشان مصداق بارز تبعیض فاحش به شمار رود چرا که قانون اساسی با صراحت انجام تبعیض فاحش را رد کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی افراد از قانون و اختیارات سوء برداشت کردند و اختیارات خود را وسیع دیدند که اکنو کار آنها تبعیض فاحش محسوب می شود حتی اگر در قابل دریافتی‎های خود خدماتی نیز ارائه کرده باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت خطاب هب مسئولانی که حقوق‎های نجومی را بررسی می کنند، خاطرنشان کرد: دوستانی که حقوق‏های نجومی را بررسی می کنند اگر به دنبال قانع کردن مردم و دادن پاسخ منطقی به جامعه هستند باید صحبت‏هایشان را آنالیز و بررسی شده مطرح و بیان کنند که تنها پنج درصد مدیران مجوز قانونی برای دریافت حقوق‎های نجومی را نداشته و قانون نیز هم چنین اجازه‏ای به آنها نداده است.

وی گفت: عده ای هم که قانون به آنها چنین اجازه داده است اما از آنجایی که قوانین و تکالیف قانونی بیان می کند که اگر استفاده از اختیارات تبعیض فاحش محسوب می شود لذا این افراد نیز از اختیارات سوء استفاده کرده‎اند.
کوهکن ادامه داد: مسئولان بررسی کننده حقوق‎های نجومی نجومی نباید بگونه ای صحبت کنند که بر مردم این گونه القا شود که هفتاد و هشتاد درصد مدیران حقوق های نجومی دریافت می‎کنند.
نماینده مردم لنجان درخانه ملت در خاتمه گفت: طبق قانون باید آنهایی که اضافه حقوق دریافت کرده اند اضافه حقوقشان به خزانه واریز شود و از مسئولیت عزل شوند.

۱۳۹۵/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...