نسخه چاپی

سید علی طاهری در گفتگو با نما:

برجام درس عبرتی برای دولتمردان/ دولت اجرای برجام را به تعلیق در اورد

عکس خبري -برجام درس عبرتي براي دولتمردان/ دولت اجراي برجام  را به تعليق در اورد

نماینده ادوار مجلس، گفت: علیرغم همه سوابق سوء آمریكا، دولتمردان سه سال است كه به آمریكا اعتماد كردند، امیدواریم درس عبرت برایشان شده باشد.


سید علی طاهری، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما در خصوص تمدید تحریم ها از سوی آمریکا گفت: مواضع اخیر رئیس جمهور نشان می دهد، ظاهرا دولتمردان بنا دارند اقدامی انجام بدهند، بین حرف تا عمل فاصله است، باید صبر کنیم ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.
وی ادامه داد: پیش تر از اینها مقام معظم رهبری به صورت جدی در دیداری که داشتند، مطرح کردند که اگر آمریکا بخواهد، طرحی که در سنا به تصویب رسیده را به سرانجام برساند و به امضای اوباما برسد، ما قطعا واکنش نشان خواهیم داد، در حالی مواضع دولتمردان را در قبال تمدید تحریم ها شاهد هستیم، که دولت مجوز واردت چوب از آمریکا را صادر کرده است، خیلی عجیب بود، درست در زمانی که آمریکا در موضوع برجام بدعهدی کرده است و زیر قولش می زند، الان آیا زمانی بود که دولت واردات چوب از آمریکا را پیگیری کند.
طاهری تصریح کرد: اگر قرار است در مقابل آمریکا واکنش نشان دهیم، باید یک واکنش منفی باشد، نه واکنش مثبت، امیدواریم دولت قرارداد خرید چوب را پس بگیرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه از ابتدای توافق برجام به این طرف موارد متعددی پیش آمد که آمریکا به وضع تحریم های جدید روی آورد و ادامه داد: لازم بود دولت حداقل اجرای برجام و تعهدات را به تعلیق در بیاورد و متوقف کند، اما متاسفانه شاهد بودیم، دولتمردان توجیه می کردند که این تحریم ها مربوط به برجام نیست.
طاهری تاکید کرد: به نظر می آید اولین کاری که باید انجام شود، بعد از اینکه اوباما تمدید تحریم ها را امضا کرد، بلافاصله باید همه ی آنچه که در بحث برجام اجرا می کنیم، تعلیق کنیم و از آن طرف طی مصوبه ای که در مجلس داشتیم که یکی از مصوبات بحث ساخت سانتریفیوژها بود، غنی سازی را باید به 190 هزار سو برسانند.
طاهری تاکید کرد: ظاهرا از الفاظ دولتمردان بر می آید که می خواهند دیگر به آمریکا اعتماد نکنند، اما بین حرف و عمل فاصله است، مجوز واردات چوب از آمریکا خلاف واکنش منفی که در مقابل آمریکا انتظار می رود انجام دهند، بود.
نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: بحث انرژی هسته ای یک ربط جدی به موضوع استقلال کشور دارد، یعنی در آینده نه چندان دور، در مسائلی که به انرژی هسته ای مربوط است، مانند بحثهای پزشکی و ... نیاز جدی به انرژی هسته ای خواهیم داشت.
وی در پایان گفت: با توافق برجام در دسترسی به انرژی هسته ای با محدویت های فراوانی مواجه شدیم و بسیار دیر می توانیم به نیازها در حوزه انرژی هسته ای دست پیدا کنیم، انتظار این است که این اعتماد سه ساله دولت به آمریکا، علیرغم همه سوابق سویی که از آمریکا داشتیم، امیدواریم درسی شده باشد و از این به بعد شاهد اقداماتی باشیم مبنی بر تکیه بر توان داخلی و یا ارتباط با کشورهایی که کینه این چنینی نسبت به اسلام، نظام اسلامی و مردم ما نداشته باشند.

۱۳۹۵/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...