نسخه چاپی

توانایی ایران در پرتاب موشك از قایق‌های تندرو

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توانایی ایران در پرتاب موشك از قایق‌های تندرو موجب تحیر آمریكا شده است.

به گزارش نما به نقل از آنا، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاس سالانه بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش حیاتی دریا برای کشورمان گفت: در جغرافیای کشور ما دریا نقش اساسی ایفا می‌کند ولی آن طور که بایست توسعه یافتگی سواحل در کشور ما اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه فقیرترین نقطه کشور ما جنوب کشور به حساب می‌آید، افزود: سواحل‌ جنوب کشور را نمی‌توان با هیچ جای کشور مقایسه کرد. این در حالی است که درآمد اصلی کشور ما از این ناحیه تامین می‌شود و حتی بیش از 90 درصد واردات کشور ما از دریا است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به وجود 800 میلیارد بشکه و از 1300 میلیارد بشکه آن در سطح جهان در خلیج فارس گفت: 720 میلیارد بشکه از نفت خلیج فارس در مناطق شیعه نشین واقع شده است.

وی با اشاره به تلاش غرب برای قطع وابستگی از نفت و تمرکز بر روی انرژی‌های جدید گفت: حوادثی همچون واقعه ژاپن باعث شد که عملا تلاش برای جایگزینی انرژی هسته‌ای به شکست بیانجامد. علاوه بر این در انرژی خورشیدی دنیا هنوز درامور تحقیقاتی قرار دارد. در استفاده از انرژی گاز نیز به جهت وجود 70 درصد منابع گازی در سه کشور روسیه، کویت و ایران سرمایه گذاری قابل توجهی برای جایگزینی نفت صورت نمی‌گیرد.

فدوی با اشاره به عبور 20 میلیون نفت به صورت روزانه از تنگه هرمز و افزایش آن تا سال 2020 میلادی به 40 میلیون بشکه اظهار داشت: نقش دریا با توجه به این مؤلفه‌ها هنوز در کشور ما تصویب شده نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بسیار بزرگ است، تصریح کرد: این قدرت را در درون و بیرون کشور همه می‌دانند و متوجه هستند که این قدرت بزرگ تهدیدات همتراز را تهدید نمی‌داند.

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، هر چه از سال‌های اولیه انقلاب فاصله گرفته‌ایم اطمینان اینکه نمی‌توان به ایران خدشه وارد کرد، قطعی‌تر شده است. بر همین اساس است که غیر آمریکا هیچ کشوری ما را تهدید نمی‌کند البته رژیم صهیونیستی غیر آمریکا مفهومی ندارد و به عنوان کشور مستقل به حساب نمی‌آید. ضمن اینکه توانمندی‌های آنها با آمریکا قابل قیاس نیست.

وی افزود: آمریکا ما را تهدید می‌کند زیرا تهدید یک نوع دفاع است و آمریکا در شرایط فعلی قدرتی ندارد و هر روند فیزیکی که از آمریکا دیده شده یک اقدام دفاعی است تا تهاجمی.

فدوی با این پرسش که آمریکایی‌ها که ما را تهدید می‌کنند چه توانمندی دارند، گفت: آمریکا توانمندی‌هایش را در دریا استوار کرده است یعنی تمام علوم نظامی آنها در پشت ناو‌های جنگی آنهاست.

وی با بیان اینکه زمانی که توانمندی نظامی دریا پایه باشد، محل بکارگیری آن هم دریاست، ‌گفت: آمریکا نمی‌تواند متکی به جغرافیای زمین اطراف کشور ما باشد چرا که این کشورها یا تحت تاثیر انقلاب ما هستند و یا روند انقلاب گرفته‌اند و پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورها زیاد قابل اطمینان نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به انفجار در بزرگترین بایگاه هوایی آمریکا در عربستان سعودی که طی آن 19 آمریکایی مردند،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها شدیدترین عملیات روانی را علیه ما به راه انداختند و حتی اعلام کردند که 19 نقطه ایران را می‌زنیم. این روند ادامه داشت تا اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته و علیه ما توطئه می‌کنند، بدانند که در کاخ‌های شیشه‌ای هستند.

وی ادامه داد: ساعت 12 ظهر این خبر منتشر شد و اخبار ساعت 14 آن را پخش کرد. 2 ساعت پس از انتشار فرمایشات رهبری وزیر کشور عربستان اعلام کرد که هیچ گونه کشور خارجی در این موضوع دست نداشته‌ است.

فدوی با بیان اینکه در آن زمان 60 درصد پروازهای آمریکایی از این پایگاه صورت می‌گرفت، ‌گفت: امروز هم هیچ پروازی از این پایگاه صورت نمی‌گیرد و در کشورهای دیگر نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا برای این کشور زیاد قابل اطمینان نیستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با انتقاد از عدم توسعه نیافتگی سواحل کشور ما گفت: اکنون برخی از جزایر ما خالی از سکنه است. این در حالی است که زیباترین جای بسیاری از کشورها سواحل و جزایر آنها است.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خرداد 89 برای انتقال ستاد نیروی دریایی سپاه به بندر عباس گفت: در آن زمان 700 نفر از پاسداران را به بندرعباس انتقال دادیم که تاثیرات بسیار راهبردی و در روند بین ما و آمریکا صورت داد.

فدوی با اشاره به تحمیل قانون اساسی کشورهای ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم با تحقیرآمیزترین صورت توسط آمریکا گفت: آمریکا همین کار را می‌خواست در عراق انجام دهد. اما به برکت انقلاب اسلامی موفق نشد و کار به جایی رسید که به التماس افتادند که یک دبیر از جانب آمریکایی‌ها در دولت باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز روزافزون کشورهای پیشرفته به نفت گفت: آمریکا با حضور در خلیج فارس سلطه خود را بر بسیاری از این کشورها تحمیل کرده است چرا که مدعی است اگر آمریکا در خلیج فارس نباشد نفت به این کشورها نخواهد رسید.

فدوی این ادعای آمریکا را رد کرد و افزود: در جنگ ایران و تمام دنیا کلا 55 کشتی ما را هدف قرار دادند که نیمی از این تعداد در سال 66 و 67 که آمریکا با توان قوا در خلیج فارس به بهانه تامین امنیت لشکر کشی کرد، اتفاق افتاد.

وی در ادامه به شرایط فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: در طی این چند سال خیلی کم مقطعی بوده است که آمریکایی‌ها در موضع تهاجم باشند ولی به لحاظ توان رسانه و عملیات روانی آنها آن چیزی را که دوست دارند، به مخاطب منتقل می‌کنند.

فدوی با تاکید بر اینکه از اوایل سال 66 آمریکایی‌ها متوجه شدند که در موضع دفاعی در برابر ما قرار گرفته‌اند، به ورود و خروج ناو‌های آمریکایی در منطقه اشاره کرد و افزود: رفت و آمد یک ناو یک امر طبیعی برای تعویض نیروهاست ولی موقع نیازمندی آمریکا رسانه‌هایشان در راستای اهداف آنها به انتشار اخبار می‌پردازد و متاسفانه رسانه‌های ما نیز دقیقا آن اخبار را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به بر عهده گرفتن امنیت خلیج فارس توسط سپاه گفت: آمریکا دیگر برای ورود به این منطقه مسیر طبیعی خود را طی نمی‌کند و به صورت بر عکس وارد این منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که کشتی‌های کشورهای دیگر راه ورودی به خلیج فارس را می‌آیند آمریکایی‌ها از خروجی وارد خلیج فارس می‌شوند و همین اقدام باعث شد که اخیرا یک کشتی 310 هزار تنی با یک ناو برخورد کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دلیل این پیچیدگی وضعیت برای آمریکا در منطقه را به لحاظ شرایطی دانست که در خلیج فارس حکمفرما شده است.

وی آمریکا را موظف‌ترین کشور در خلیج فارس برای اینکه تیری شلیک نشود، دانست و اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد تمام برنامه‌های استراتژیک و درازمدت آمریکا به هم می‌ریزد بر همین اساس است که آمریکا قادر نیست که جوابگوی تهدیدات ما باشد و به اتفاق مسئولانشان نیز این را می‌دانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به استراتژی ضد زیرسطحی آمریکا در دریا پس از جنگ سرد با روسیه گفت: سیستم‌های زیرسطحی آمریکا از جمله سیستم ضد مین آنها بسیار مفصل است اما در جنگ تحمیلی به هیچ وجه نتوانستند کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام دهند برای همین هم یک ناو یک‌میلیارد دلاریشان از بین رفت.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها را قبل از تنگه هرمز به شدیدترین وجه‌ تحت نظر و کنترل لحظه‌ به لحظه داریم، گفت: این کنترل همه‌جانبه و حتی از هوا نیز وجود دارد؛ برای همین است که در اثر یک اقدام طبیعی آنقدر نگران می‌شوند که همه مسئولین آمریکایی موضع می‌گیرند.

فدوی دلیل موضع‌گیری مسئولین آمریکایی را بدین جهت دانست که آنها نمی‌دانند که پس از یک اقدام کوچک ما چه اتفاقی قرار است بیافتد، چرا که نیروی دریایی از تعریفی که در دنیا وجود دارد متفاوت بوده و بر مبنای علوم و فنون آنها عمل نمی‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: به عنوان مثال اگر امروز آمریکا و اروپا در دریا به مبارزه برخیزند به جهت تعریف همسان علوم دریایی‌شان کسی پیروز است که صاحب تکنولوژی برتری باشد ولی ما به جهت عدم تابعیت از این علوم بسیار متفاوت‌تر عمل خواهیم کرد.

فدوی در ادامه به اظهار نظر رابرت گیتس در آکادمی آمریکا اشاره کرد و گفت: این فرد در آن جلسه گفت که استراتژی چندین ساله آمریکا که بر مبنای ناوهای سنگین بوده است باید تغییر کند چرا که ناو چند میلیاردی توسط یک قایق تندرو تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در علوم دریایی پرتاب موشک باید از طریق ناو 100متری صورت پذیرد، گفت: ما توانسته‌ایم موشک‌ها را از روی قایق‌های 14متری پرتاب کنیم که این تعریف آمریکا را متحیر کرده است. حتی چند کشور دنیا در زمان ساخت این قایق‌ها می‌گفتند این کار دیوانگی است ولی ما این کار را انجام دادیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم باید سرعت قایق‌ها به 60نات برسد، گفت: کسی که این کار را بکند بر روی لبه تکنولوژی دنیا حرکت می‌کند.

فدوی افزود: ما با 50 دانشگاه ارتباط مستقیم داریم و با 14دانشگاه بر روی پروژه‌ها فعالیت می‌کنیم؛ این مباحث خیلی پیچیده و جای کار دارد که دانشگاه‌ها باید کاملاً پای این کار بیایند.

وی با بیان اینکه اگر ناوهای آمریکایی دست به حماقتی بزنند از این منطقه سالم بیرون نخواهند رفت، اظهار داشت: در نیروی دریایی سپاه کسی نیست که آمریکا را ابرقدرت تصور کند چرا که خودشان با چشمهایشان دیده‌اند که آمریکا در برابر ما ضعیف است و هر روز ناوگان آمریکایی در سمت چپ و راست خود قایق‌هایی با پرچم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را مشاهده می‌کنند.

۱۳۹۱/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...