نسخه چاپی

بشار اسد به تشریح اوضاع سوریه پرداخت

به گزارش نما - مهر نوشت: رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که حلب روند نبرد در تمامی اراضی سوریه را تغییر خواهد داد و ترکیه تمامی تمرکز خود را در حلب قرار داده و کاملا بر روی آن حساب کرده است.

به گزارش العهد، رئیس جمهور سوریه در سخنانی به تشریح آخرین وضعیت سیاسی و نظامی در این کشور پرداخت.

در همین راستا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه «الوطن» تاکید کرد: تصمیم گرفته ایم که تمامی اراضی سوریه را آزاد کنیم و حلب نیز شامل این تصمیم می شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: پیشرفت اقدامات نظامی در سال گذشته منجر به کسب نتایج کنونی شد. پس از اینکه در درگیری های دمشق و حمص شکست خوردند، حلب آخرین امید آنها است.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: پس از آزادسازی کامل حلب، برای غرب و تروریست ها اوراق حقیقی باقی نخواهد ماند. ترکیه تمامی تمرکز خود را در حلب قرار داده و اردوغان (رئیس جمهور ترکیه) نیز کاملا بر روی آن حساب کرده است.

وی در همین راستا بیان داشت: حلب روند نبرد در تمامی اراضی سوریه را تغییر خواهد داد و به معنای شکست طرح خارجی ها و غرب برای منطقه است.

بشار اسد همچنین با اعلام اینکه هدف از آتش بس های اعلامی فراهم کردن مجال برای خروج غیرنظامیان، رساندن کمک های انسانی و فرصت دادن به تروریست ها برای بازنگری در مواضع خود بوده است، افزود: آمریکایی ها به آتش بس متوسل شده اند چرا که مزدوران آنها در وضع دشواری به سر می برند.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه کشورهای غربی تابع ارباب آمریکایی خود هستند، تصریح کرد: روسیه در تاریخ روابط خود با سوریه سعی نداشته هیچ تصمیمی را بر ما تحمیل کند و سیاست این کشور بر احترام به مبانی و اصول استوار است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ترامپ قادر خواهد بود تمام جریان ها و گروه ها را در جهت مبارزه با داعش گرد هم آورد.

بشار اسد همچنین افزود: منطقی نیست که ما سفرای عرب و غربی داشته باشیم و سفیر مصری نداشته باشیم و نمی دانم چه موانعی در این خصوص وجود دارد.

وی با اعلام اینکه مصالحه راهکار حقیقی و عملی بحران است، تصریح کرد: تمام معارضان مزدور نیستند و ما آماده مذاکره با تمام معارضانی هستیم که از تروریسم حمایت نمی کنند و با طرف های خارجی در ارتباط نیستند.

۱۳۹۵/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...