نسخه چاپی

شمارش معكوس برای افتتاح باند 29 فرودگاه مهرآباد

به گزارش نما - میزان نوشت:مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه ظرفیت این فرودگاه برای پذیرش پرواز و مسافر بیش از این نیست، گفت: با افتتاح باند ۲۹ راست، حجم نشست و برخاست هواپیماها میان دو باند تقسیم می‌شود.

علی رستمی،با اشاره به افزایش نشست و برخاست ها در فرودگاه مهرآباد، گفت: روزانه حدود ۴۰۰ سورتی پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست دارند و همین موضوع، ضرورت افتتاح هرچه سریعتر باند ۲۹ راست را گوشزد می کند.


وی با اشاره به حجم بالای ترافیک پرواز در فرودگاه مهرآباد توضیح داد: در مدت زمان انجام این پروژه (بهسازی باند) محدودیت‌های پروازی نیز در فرودگاه مهرآباد اعمال می گردید که با همه اینها بار سنگینی را بر دوش عوامل اجرائی پروازی وارد می نماید که امید است با عملیاتی شدن این باند کنترلرها وعوامل اجرائی در سطوح پروازی به آرامشی نسبی دست یابند.

وی با اعلام اینکه پیمانکار بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد قول داده است تا دی‌ماه امسال این باند را در اختیار فرودگاه قرار دهد، گفت:قبل از به پایان رسیدن سال ۹۵ تمام بخش‌های باند ۲۹ راست فرودگاه به جز سیستم روشنایی آن افتتاح خواهد شد. درحقیقت این باند با سیستم روشنایی موقت عملیاتی می‌شود و در سال آینده سیستم روشنایی اصلی آن نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرودگاه مهرآباد، تاکنون این باند ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تنها بخشی‌هایی از ۲ تاکسی‌وی و استریپ‌های آن باقی مانده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه تاکنون به اندازه ظرفیت فرودگاه مهرآباد، پرواز پذیرش کردیم و این فرودگاه بیش از این ظرفیت ندارد، گفت: البته با افتتاح باند ۲۹ راست شاید قدری این ظرفیت افزایش یابد اما باید بار و حجم این پروازها را میان دو باند فرودگاه تقسیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر انجام و کیفیت این پروژه مطابق با استانداردهای روزجهانی مدنظر گرفته شده است، گفت: پروژه بهسازی سطوح و روسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از سال گذشته شروع و امید است در سال جاری به بهره برداری برسد.

۱۳۹۵/۹/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...