نسخه چاپی

پنجمین كنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به كار خود پایان داد

پنجمین كنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حضور بیش از ۱۲۰۰ متخصص اعصاب از سراسر كشور جمعه ۱۹ اذر به كار خود پایان داد.

به گزارش نما دکتر علی یونسی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیرعلمی بخش پایه پنجمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار داشت : این کنگره با حضور جمع کثیری از متخصصین علوم اعصاب از سراسر کشور و متخصصینی از کشورهای فرانسه , ترکیه و چین به کار خود پایان داد.

وی اظهار داشت : در این کنگره بیش از 50 پانل تخصصی با موضوعاتی چون سکته مغزی , اعتیاد, حافظه و یادگیری , توجه و بینایی و عملکردهای سیستم عصبی مورد بحث و بررسی متخصصین علو اعصاب قرار گفت که جدیدترین و اخرین دستاوردهایشان ارائه شد.

یونسی عنوان کرد : یکی دیگر از برنامه های این کنگره حضور محققین جوان کشور در این کنگره بود که که به ارائه جدیدترین کارهایشان پرداختند و از بهترین محققین جوان در این کنگره تقدیر شد و جوایزی با عنوان جایزه اهوازی که از دانشمندان قرن پنجم هجری در علوم اعصاب بود داده شد.

وی به حضور بیش از 1200 متخصص علوم اعصاب در کنگره خبر داد و گفت بیش از 300 سخنران و 450 پوستر در این کنگره ارائه شد و به 5 نفر از بهترین پوسترها تقدیر شد .

دبیر علمی بخش پایه کنگره عنوان کرد یکی از موضوعاتی که برای اولین بار در این کنگره مورد بحث قرار گرفت بخش درمانی نورو فیدبک و ارائه و اختیار آزاد بود

وی اهمیت علوم اعصاب شناختی را دیدگاه سلامت گفت : با پیشرفت های اخیر فناوری که اتفاق افتاده نشان داده شده که رفتارهایی که ما داریم با ساختار هایی که در مغز مان است و ژنتیک مان ارتباط دارد

وی ادامه داد : علوم اعصاب به دنبال پاسخ این سوال است که چطور می توانیم تغییرات ساختاری و عملکردی در مغز را با بیماری های مختلف ارتباط دهیم و کمک کنیم به اینکه سیستم اعصاب مرکزی بتواند در مقابل مشکلاتی که برایش پیش میاید نظیر بیماریهای آلزایمر , پارکینسون , اسکیزوفرنی و افسردگی و .... مقاومت کند .

وی خاطر نشان کرد: این کنگره به مدت سه روز و با حضور بیش از 1200 متخصص اعصاب در مرکز همایشهای رازی تهران بکار خود پایان داد .

۱۳۹۵/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...