نسخه چاپی

نماینده اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

ارتقای فرهنگ جامعه وظیفه‌ای همگانی است

نماینده اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای فرهنگ جامعه و توجه به این مهم وظیفه ای همگانی است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی اکبر کریمی در مراسم آختتامیه دومین جشنواره ملی کاریکاتور و نخستین جشنواره ملی عکس من و شهر، زشت و زیبا بر لزوم توجه هنرمندان به نیازهای جامعه و مطالبات مردم در خلق آثار توجه کرده و این مهم را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان همواره قشری محبوب در میان افراد جامعه بوده و اقشار مختلف جامعه این قشر را محبوب داشته و به آنها توجه ویژه دارند، افزود: یکی از موارد مهمی که هنرمندان باید به آن توجه کنند استفاده از این محبوبیت در راستای تاثیرگذاری مثبت بر جامعه و مطالبه نیازهای مردم از مسئولان جامعه است.

کریمی با بیان اینکه احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی دغدغه مهم مقام معظم رهبری است و همگان باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنند، گفت: ارتقای فرهنگ جامعه و توجه به این مهم وظیفه ای همگانی است و تنها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه وظیفه مند نیست. تمامی دستگاه ها و نهادها از جمله شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها باید در این زمینه ایفای نقش کنند.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره ملی کاریکاتور با حضور 141 هنرمند و ارسال 485 اثر در اراک برگزار شد و در 97 اثر به بخش نمایشگاه این رویداد راه پیدا کردند. 40 اثر نیز در این جشنواره به عنوان شایسته چاپ در کتاب جشنواره معرفی شدند.6 اثر نیز در این جشنواره شایسته تقدیر معرفی شدند.

مریم یزدانی از اصفهان، سهیل محمدی از اراک و علیرضا پاکدل از مشهد به ترتیب عنوان های اول تا سوم این جشنواره را به دست آوردند. همچنین محمد شکرایی و معصومه سادات موسوی از اراک و ناصر مقدم از زنجان شایسته تقدیر این جشنواره معرفی شدند.

سیدمسعود شجاعی مدیر خانه کاریکاتور ایران، علی شعبانی از اراک، مسعود ضیایی از اصفهان و مهدی عزیزی از اراک آثار این بخش را داوری کردند. حمیدرضا خسروان 11 ساله و محمد امین خسروان 15 ساله نیز به عنوان جوان ترین شرکت کنندگان این جشنواره شناخته شده و تجلیل شدند.

براساس این گزارش در نخستین جشنواره ملی عکس من و شهر، زشت و زیبا نیز که با حضور 398 عکاس در دو بخش حضوری و غیر حضوری برگزار شد، 2195 فریم عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که توسط افشین شاهرودی، مجید ناگهی و فرهاد سلیمانی داوری شدند. در بخش حضوری این جشنواره علی کریمی و سروش جوادیان هر دو از اراک شایسته تقدیر و حسین حبیبی نژاد، سید مهرداد شریفی و امیر قادری از اراک نیز به عنوان نفرات اول تا سوم جشنواره معرفی شدند. در بخش غیر حضوری این جشنواره سید محمود حسینی و حمید سبحانی از اراک شایسته تقدیر و حسین اسماعیلی از تهران، آرش صحرانورد و روح الله صالحی از اراک اول تا سوم شدند. سعید عبدالحمیدی و حمیدرضا مجیدی نیز به عنوان عکاسان پیشکسوت استان مرکزی تجلیل شدند.

۱۳۹۵/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...