نسخه چاپی

روند آزادی صیادان دربند دزدان دریایی سومالی به كندی پیش می‌رود

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینكه دستگاه های امنیتی تمام تلاش خود را برای آزادسازی صیادان در بند می كنند از توافق با وزارت كشور برای پرداخت آسیب های ناشی از دزدی دریایی خبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، از تاریخ6 فروردین94 یعنی بیش از 600 روز پیش لنج ناخدا جمال الدین دهواری به همراه 20صیاد در دام دزدان دریایی سومالی گرفتار شد.براساس آخرین خبرها ۸ نفر از این صیادان به علت شکنجه های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته، ۴ نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفر نیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاده روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است، اما هنوز 8 تن از صیادانان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیر هستند.

علی اصغر مجاهدی در گفتگو با خبرنگار ایسنا درباره آخرین وضعیت این صیادان گفت: از آنجایی که طرف مقابل ما دولت رسمی سومالی نیست، روند آزادسازی آن ها به کندی پیش می برد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تاکید کرد: دستگاه های امنیتی بیش از مسایل مشابه ظرفیت های خود را درگیر این موضوع کرده اند که بنا به شرایط حساس موجود در منطقه به مشکلاتی برخورده اند.

به گفته این مسئول، طبق دستورالعمل صید فراساحل، برای بیش از 10دستگاه نقش و وظیفه مشخص شده که مباحث امنیتی بیشتر به دستگاه هایی که جنبه پشتیبانی دارند مثل وزارت خارجه و دستگاه های امنیتی محول شده است.

معاون صید و صیادی، وظیفه سازمان شیلات در این دستورالعمل را آموزش و توانمندسازی های قبل از سفر دانست و تصریح کرد: در کلاس های قبل از دریاروی، صیادان را بانقاط پرخطر آشنا می کنیم و آن ها را از حضور در آن مناطق منع می کنیم.

مجاهدی از توافق با وزارت کشور برای جبران خسارت های ناشی از دزدی دریایی خبر داد و گفت: دراین توافق برآوردی از کل خسارت ها از ابتدا تاکنون شده و لایحه آن به دولت ارسال شده است. حمایت از این آسیب دیدگان از اولویت های دولت است به طوری که درپی آن هستیم بخشی از این خسارت ها را جبران کنیم.

علی اصغرمجاهدی خاطرنشان کرد: این وظیفه ناخدا و مالک لنج است که دستورالعمل صیادی را رعایت کرده و از خطرهای احتمالی فاصله بگیرد.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...