نسخه چاپی

نگرانی‌ آمریكا و بازیگران تخریبی از آزادسازی حلب

كارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینكه آزادسازی حلب می‌تواند مقدمه‌ای برای برقراری امنیت در سوریه و تغییر موازنه قدرت به سود دولت اسد تلقی شود، گفت: این موضوع موجب نگرانی آمریكا و بازیگران تخریبی بحران سوریه شده است.

به گزارش نما, حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس در خصوص قطعنامه پیشنهادی کانادا با موضوع وضعیت انسانی در سوریه که با اغراض سیاسی تدوین شده بود و روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد و به تصویب رسید، اظهار داشت: با توجه به پیشروی‌های اخیر نیروهای مسلح سوریه و نهضت مقاومت در شرق حلب و پاکسازی این منطقه از وجود گروهک‌های تروریستی، به نظر می‌رسد که آثار شکست کاملا در بین گروهک‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، عربستان و ترکیه آشکار شده است.

وی افزود: آزادسازی حلب می‌تواند مقدمه‌ای برای برقراری امنیت در سوریه و تغییر موازنه قدرت به سود دولت بشار اسد تلقی شود و به همین دلیل نگرانی‌هایی برای آمریکا و همچنین بازیگران تخریبی بحران سوریه مانند فرانسه، عربستان، ترکیه، قطر و حتی رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در حلب عنوان کرد: همزمان با پیشروی نیروهای مسلح سوریه در شرق حلب، ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی خود را متوجه تاسیسات زیربنایی سوریه کرده تا مانع پیشروی ارتش سوریه به سمت شمال و غرب حلب شود.

هانی‌زاده با بیان اینکه آزادسازی حلب به مفهوم نزدیک شدن سوریه به پایان بحران 6 ساله خواهد بود، تصریح کرد: این باعث شکست سیاست‌های آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب به بهانه آتش‌بس و کمک انسانی به مردم حلب تلاش کردند تا در شورای امنیت قطعنامه‌ای را علیه دولت سوریه تصویب کنند که با وتوی روسیه و چین مواجه شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه تاکنون آمریکا هرگاه حس کرده که گروهک‌های تروریستی در آستانه شکست هستند موضوع آتش‌بس را مطرح کرده است، گفت: در طول 6 سال گذشته حدود 36 بار آمریکا و غرب درخواست آتش‌بس کرده‌اند.

هانی‌زاده افزود: با توجه به تجربه ایران و روسیه در مورد سیاست‌های تخریبی آمریکا در سوریه، روسیه با قطعنامه آمریکا در مورد سوریه مخالفت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه که اکنون در عرصه‌های میدانی سوریه تعیین‌کننده است سرکوب گروهک‌های تروریستی خواهد بود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت سوریه با طرحی که ارائه داده است، قصد دارد تا اوایل سال 2017 همه گروهک‌های تروریستی را از سوریه خارج کند.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...