نسخه چاپی

چرا سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۱+۳ شد؟!

عضو ایرانی كنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص سهمیه‌های تعلق گرفته به فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را ارائه كرد.

به گزارش نما؛ شاهین رحمانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه سرانجام سهمیه ایران در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا 2+2 خواهد بود یا 1+3 گفت: همانطور که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود سهمیه ایران 2+2 بود که آن هم به خاطر برخی تغییرات انجام شده در جدول سهمیه‌ها به 1+3 تغییر یافت.

وی ادامه داد: کشور عراق برای باشگاه‌هایش با مشکل مجوز باشگاهی از سوی AFC مواجه شده که در نهایت نتوانست این مجوز را بگیرد و به همین دلیل این کشور در رقابت‌های آینده لیگ قهرمانان آسیا نیز غایب خواهد بود.

رحمانی گفت: بر همین اساس وقتی یک کشور سهمیه‌ای به دست آورده و نتواند از سهمیه‌ فوق به هر دلیلی استفاده کند، سهمیه آن کشور به اولین کشوری که سهمیه‌اش 2+2 بوده می‌رسد که به این ترتیب سهمیه عراق به ایران رسید. البته در کشور ایران در جدول سهمیه‌ها در رده سوم قرار داشت و با حذف عراق اتوماتیک‌وار سهمیه 1+3 به ایران رسید.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود سال آینده در صورتی که عراق مجوز لازم را بگیرد سهمیه ایران 2+2 خواهد شد، تاکید کرد: تغییرات هر زمانی ممکن است صورت بگیرد و این بستگی به نتایج تیم‌ها تا سال آینده دارد. احتمال تغییرات وجود خواهد داشت و آن هم به خاطر شرایط کشورهاست که می‌تواند هر لحظه تغییر کند.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه قرار بود به ایران نامه‌ای در خصوص نحوه انتخاب بهترین‌های آسیا ارسال شود، گفت: در جریان این موضوع نیستم و خبر ندارم. البته نمی‌دانم که اگر قرار بوده نامه‌ای ارسال شود این نامه برای کدام بخش و کدام فرد ارسال شده است.

رحمانی در مورد اینکه آیا به خاطر همزمانی دیدار ایران و ازبکستان با شب قدر در ماه رمضان، زمان این دیدار تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: از لحاظ فنی این امر غیرممکن نیست اما این سؤال را باید از افرادی بپرسید که برای انجام این کار تمایل داشته و درخواست داده‌اند. قاعدتا فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص درخواستش را ارائه می‌دهد و باید جزئیات را از آنها سؤال کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...