نسخه چاپی

خط و نشان «پوتین» برای غرب

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اولین مصاحبه خود پس از آغاز سومین دوره ریاست جمهوری خود در روسیه به سئوالات متعددی پاسخ داده است . سوالاتی كه برخی از آنان كه در مورد مسائل جهانی و منطقه ای است مورد توجه این گزارش است .

به گزارش نما به نقل از تابناک ، پوتین در این مصاحبه به مساله سوریه پرداخته و گفته است که درک غربی ها از حمایت از مخالفان بشار اسد ، حرکتی رو به عقب است .

وی در این باره ادامه داده است امروز کشورهایی وجود دارند که از حضور افرادی از القاعده و دیگر سازمان های رادیکال را برای تحقق اهداف شان در سوریه حمایت می کنند ، اما این رویکرد ، رویکرد بسیار کوتاه مدتی است که عواقب و پیامدهایی خطرناکی را به دنبال دارد.

وی سپس حمایت آمریکا از مخالفان شار اسد را با حمایت آمریکا به مجاهدان افغانی پس از تجاوز شوروی به این کشور مقایسه می کند و با لحنی مبارزه جویانه از اعمال تحریم های سازمان ملل علیه سوریه انتقاد می کند و نشان می دهد که روسیه بنا نیست در این باره نرمشی از خود نشان دهد .

وی در ادامه اضافه می کند : چرا همه از روسیه انتظار دارند که در مواضع خود تجدید نظر کند ؟ چرا همتایان ما در مذاکرات فکر نمی کنند که باید در مواضع خود تجدید نظر کنند؟ وی همچنین ادامه می دهد وقتی نگاهی به گذشته و وقایع سه یا چهار سال گذشته می اندازیم می بینیم که طرح ها و برنامه های همتایان ما که مصرانه آن را دنبال می کردند با شکست مواجه شده است .

رئیس جمهور روسیه درباره مواضع این کشور در مورد آمریکا نیز گفت همچنان گفتگو های خود با این کشور درباره سپر دفاع موشکی را دادمه خواهند داد. این در حالی است که وی اذعان هم کرد که رئیس جمهور آمریکا در بین حلقه ای از محافظه کاران این کشور گیر افتاده است .

وی گفت که باراک اوباما مرد محترمی است که می خواهد با احترام تغییرات مثبتی را انجام دهد ، اما آیا او می تواند تغییر ایجاد کند ؟ می گذارند تغییر ایجاد کند ؟ او اکنون در بین لابی های نظامی و وزارت امور خارجه که در اختیار محافظه کاران است گیر افتاده است .

پوتین در پایان مصاحبه خود نتوانست نگرانی خود از اظهارات میت رامنی کاندیدای جمهوریخواه را پنهان کند . جایی که وی علیه روسیه مواضع تندی گرفته است و اقدامات اوباما برای احیای روابط دو کشور را به چالش کشانده است . پوتین در این باره گفت :

وقتی ما نگرانی خود را درباره سیستم دفاع موشکی آمریکا اعلام می کنیم ، آنها می گویند که نگرانی نداشته باشید ، اما وقتی میت رامنی کاندیدای انتخابات آمریکا روسیه را دشمن درجه یک آمریکا می داند و در صورتی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

۱۳۹۱/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...