نسخه چاپی

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفتگو با نما :

ارجاع پرونده محمود صادقی به قوه قضائیه / نماینده تهران باید پاسخگو اتهامات خود باشد

عکس خبري -ارجاع پرونده محمود صادقي به قوه قضائيه / نماينده تهران بايد پاسخگو اتهامات خود باشد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت : هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از تصمیم این هیات برای واگذاری موضوع شكایت از صادقی درباره اظهارات وی درخصوص یاشار سلطانی به قوه قضاییه خبرداد.

به گزارش نما،ساعت 12 نیمه شب یکشنبه (7 آذر) ماموران دادستانی جهت بازداشت محمود صادقی نماینده تهران به منزل وی مراجعه کردند و از آنجایی که نماینده تهران در مجلس حکم جلب را قانونی نمی‌دانست مقاومت کرد و همراه ماموران نرفت.ماموران جلوی منزل وی به خاطر حساسیت موضوع منتظر دستور می مانند که در همین زمان تعدادی از مردم که در پی اعلام خبر تلاش دادستانی برای بازداشت محمود صادقی مقابل منزل وی تجمع کردند که با درخواست برادر این نماینده مجلس متفرق شدند.
صادقی در روزهای اول دلیل حکم جلب خود را اتهام، توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می دانست.
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران دوشنبه (8 آذر) با تاکید این موضوع که صدور دستور جلب همواره به منزله بازداشت متهم نخواهد بود، گفت:در پرونده مطروحه علیه آقای محمود صادقی، هشت فقره شکایت خصوصی و سه فقره اعلام جرم عمومی مطرح شده و از طریق مجلس شورای اسلامی و نیز کارگزینی دانشگاه تربیت مدرس احضاریه ارسال شده است و برای اطمینان خاطر، روز شنبه(۹۵/۰۹/۰۶) موضوع، تلفنی به آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی لزوم حضور محمود صادقی در دادسرا اعلام شد و هم‌چنین با آقای وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در چند نوبت مذاکره تاکید شد، برای پرهیز از سوءاستفاده برخی افراد و جریان‌ها، محمود صادقی در دادسرا حضور یابد که به لحاظ امتناع نامبرده علی‌رغم اطلاع از احضاریه شعبه بازپرسی و انجام مصاحبه‌های متعدد که حکایت از اطلاع وی از احضار به دادسرا داشت، بازپرس دادسرا دستور جلب وی را صادر کرده است.
با انتشار خبر داداستانی تهران، محود صادقی در صفحه شخصی خود در توییتر، از منتفی شدن حکم جلب خود با پیگیری مسوولین ذی‌ربط خبر داد و گفته بود که قرار است موضوع مطابق قانون با اعلام به مجلس طبق نظر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان دنبال شود.
بعد از گذشت حدود 10 روز از ماجرا (چهارشنبه 17 آذر) هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در این خصوص تشکیل جلسه داد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفتگو با با خبرنگار نما گفت:در جلسه با "قطبی" از مسئولین قضایی استان تهران با موضوعات مربوط به شکایت از محمود صادقی، نماینده مردم تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار داشت:در رابطه با محمد صادقی سه پرونده مطرح است، یک شکایت مربوط به ساداتی نژاد نماینده کاشان درباره‌ی اظهار نظر صادقی نسبت به مسائل بورسیه و مالی آن بوده است که شکوائیه اولیه مستقیما به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه شده که با توجه که هر دو نماینده بودند تلاش شد تا ختم به خیر شود که این امر به دلیل ارجاع شکایت ساداتی نژاد به قوه قضاییه هنوز نمی توانیم اظهارنظری داشته باشیم.
سلیمی ادامه داد:شکایت دوم مربوط به تعدادی از بورسیه‌هایی است که در دولت قبل انجام شده بود و آنها نسبت به این مساله و مصاحبه‌ای که این نماینده انجام داده بود اعتراض داشتند و چون در آن زمان صادقی نماینده مجلس نبوده قرار شد این مسئله بین ایشان و شکات حل شود.
عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: پرونده سوم مربوط به سخنرانی صادقی در پردیس فارابی دانشگاه تهران بوده است که به متهم تفهیم اتهام نشده بوده و قاضی پرونده شاکی است.پس از شنیدن حرف های صادقی در جلسه، قرار شد این قضیه به قوه قضاییه ارجاع شود.
سلیمی در پایان گفت:جلب محمئد صادقی نماینده تهران مربوط به بورسیه‌ها و سخنرانی‌اش درباره‌ی یاشار سلطانی بوده و در رابطه با نطق دو دقیقه‌ای او در صحن مجلس شکایتی از قوه قضاییه هنوز نرسیده است و قرار شد وی برای دفاع از خود و ادای توضیحات لازم به قوه قضائیه مراجعه کند.
گفتی است پرونده محمود صادقی و جنجال به پا شده توسط برخی از جریان‌های خاص در کشور در روزهای گذشته مورد بهره برداری رسانه های بیگانه و معاند قرار گرفت.

۱۳۹۵/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...