نسخه چاپی

مدیر عامل استقلال در گفت و گو با نما:

منصوریان فقط شهباززاده را می خواهد!

عکس خبري -منصوريان فقط شهباززاده  را مي خواهد!

با منصوریان در این رابطه صحبت كردهام و او گفته اگر شهباززاده از باشگاه تركیهای رضایت بگیرد ما به او نیاز داریم. در حال مذاكره هستند. با این حال اگر شهباززاده به استقلال بیاید چند هفته طول میكشد تا آماده بازی شود چون در باشگاه تركیهایاش دور از مسابقه بوده است. فعلا بازیكن دیگری هم مدنظرمان نیست و او تنها گزینه ماست. منصوریان گفته به اندازه كافی بازیكن دارد و هنوز به بعضی از آنها فرصت بازی نرسیده است. اگر تیم حرفهای بخواهد تا پایان فصل در كورس باقی بماند باید بازیكنان زیادی داشته باشد. چون مصدومیت ممكن است پیش بیاید. امسال چند مهره تیم مصدوم شده و اگر این اتفاق نمیافتاد رتبه ما در جدول بهتر میشد.

باشگاه استقلال پس از آنکه رضا افتخاری را مدیرعامل خود دید تا حدود زیادی به سامان رسید و در مسیری حرکت کرد که بدهی‌های پیشین خود را به مرور بپردازد. اگر چه تیم فوتبال استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر نتوانسته نتایج دلچسبی کسب کند اما می‌توان به آینده این تیم امیدوار بود، البته اگر افتخاری نیز به سرنوشت دیگر مدیران سرخابی گرفتار نشود و بعد از چند صباحی جای خود را به کس دیگری ندهد.



شما پشت منصوریان ایستادید و توانستید تا حدودی از بحرانی که در هفته های ابتدایی دچار آن شده بودید رها شوید و رتبه استقلال تا حدودی بهبود یابد؟

چاره ای به جز حمایت از منصوریان نداشتیم. منصوریان مربی جوانی است که کارنامه قابل قبولی در نفت و تیم ملی امید دارد. در باشگاه به این جمع بندی رسیدیم تا به ایشان فرصت دهیم و خدا رو شکر که این اعتماد به منصوریان تا به اینجای کار جواب داد و توانستیم در نیمه بالای جدول جا خوش کنیم و بدون شکل می توانیم در ادامه بهتر هم شویم.


سرمربی آبی پوشان گفته تا هفته نوزدهم یکی از دو تیم اول یا دوم جدول خواهیم بود ، این اتفاق می افتد؟

تا پایان لیگ زمان زیادی باقی مانده و همیشه قرار نیست مساوی کنیم و حتما در دیدارهای آینده پیروز خواهیم شد. افتخاری در خصوص اینکه چرا استقلال مقابل گسترش فولاد بازی فنی و قابل قبولی ارائه نداد گفت: این را باید از سرمربی بپرسید نه از من.
 
شنیده می شود که شهباززاده تنها گزینه شما برای نیم فصل است، این صحبت درست است؟

با منصوریان در این رابطه صحبت کردهام و او گفته اگر شهباززاده از باشگاه ترکیهای رضایت بگیرد ما به او نیاز داریم. در حال مذاکره هستند. با این حال اگر شهباززاده به استقلال بیاید چند هفته طول میکشد تا آماده بازی شود چون در باشگاه ترکیهایاش دور از مسابقه بوده است. فعلا بازیکن دیگری هم مدنظرمان نیست و او تنها گزینه ماست. منصوریان گفته به اندازه کافی بازیکن دارد و هنوز به بعضی از آنها فرصت بازی نرسیده است. اگر تیم حرفهای بخواهد تا پایان فصل در کورس باقی بماند باید بازیکنان زیادی داشته باشد. چون مصدومیت ممکن است پیش بیاید. امسال چند مهره تیم مصدوم شده و اگر این اتفاق نمیافتاد رتبه ما در جدول بهتر میشد.


بزرگترین معضل شما بعد از این چند وقتی که به عنوان مدیر عامل یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین باشگاه ایران چیست؟

ما امسال پرداختهای خوبی داشتهایم و مبالغ قابل توجهی به بازیکنان و مربیان تیم پرداخت شده اما چیزی که ما را اذیت میکند و رنج میدهد، مربوط به گذشته میشود. منظورم بدهیهای مانده از فصلهای گذشته است. این تبدیل به معضل بزرگی برای ما شده که به نظر من با توجه به هزینههایی که باشگاه دارد، قادر به پرداخت آنها نیستیم.
 
 پرسپولیسی ها هم مثل شما همین مشکلات بدهی های گذشته را دارند؟

استقلال و پرسپولیس مثل هم هستند. برای این دو باشگاه باید تصمیم حکومتی گرفته شود. من به وزیر ورزش گزارشی خواهم داد تا فکر اساسی از طریق هیات وزیران برای این موضوع شود. من از این به بعد هرچه توان داشته باشم برای اداره خواهم گذاشت تا بدهی بالا نیاید اما گذشته را باید با حمایت دولت برای همیشه کنار گذاشت وگرنه همچنان ما را آزار خواهد داد. روزانه بیش از 10 نفر به باشگاه مراجعه میکنند و پولشان را میخواهند. اعم از بازیکن، مربی، هتل دار و ... . وزارت باید در مورد بدهیهای گذشته گزارشی به دولت بدهد تا براساس لایحهای، اعتباری برای این دو باشگاه اختصاص یافته و بدهیها صفر شود. اگر این اتفاق بیفتد از اینجا به بعد قول میدهیم هیچ مشکل مالی برای باشگاه به وجود نیاید.


در این چند وقت مصاحبه های انتقادی پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره علیه شما و مدیریتتان انجام داده اند؟

فکر میکنم آدم باید بیشترعمل کند تا اینکه حرف بزند. صحبت کردن دردی را دوا نمیکند بلکه دردی به دردها هم اضافه میکند. اعضای هیات مدیره اگر صحبتی دارند، میتوانند آن را در هیات مدیره مطرح کنند نه اینکه در رسانهها بگویند. تمام هم و غم ما این است که به هم کمک کرده و مشکلات را حل کنیم.


چه باید کرد که این مسایل در رسانه ها جمع شود؟
به شخصه نظرم این است از طرف باشگاه یک نفر به عنوان سخنگو با رسانهها در ارتباط باشد چرا که اگر قرار باشد، همه صحبت کنیم جمع کردن آن سخت خواهد بود و حاشیه ساز می شود. بله منصوریان بسیار از مصاحبههای فنی زمانی ناراحت است. به هر حال هرکدام از ما یک جایگاهی داریم. من نباید در مورد مسائل فنی حرف بزنم. به من ربطی ندارد. من باید حامی تیم باشم. منصوریان خودش در بحث فنی ورود میکند. او از این موضوع ناراحت شده و من به او حق میدهم.


 با توجه به کم شدن سهمیه ایران در لیگ قهرمانان هم باید در پلی آف شرکت کنید، نظری ندارید؟

ما برای اینکه بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنیم باید از سد السد قطر بگذریم. بازی بسیار سختی است و امیدوارم با پیروزی در آن هواداران را خوشحال کنیم. بازی اول را به سلامت عبور کنیم، بازیهای مرحله گروهی را می توان کاری کرد و اگر ببازیم در ادامه جبران میکنیم. به نظرم برگزاری بازی با عربستان در کشور بیطرف بهتر است.
آنها حرفشان را به AFC تحمیل کردهاند. معتقدم ایران امنترین کشور در منطقه است. حتی یکی از اتفاقاتی که در کشورهای منطقه میافتد در ایران وجود نداشته است. این همه توریست خارجی در ایران میبینیم. عربستانیها هم این را میدانند اما متاسفانه ورزش را سیاسی کردهاند و میخواهند از فوتبال بهرهبرداری سیاسی کنند که این خارج از اصول حرفهای ورزش است.


۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...