نسخه چاپی

رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

توجیه نقض برجام/ ادعای مشورت با رهبری برای فرار از پاسخگوئی است

عکس خبري -توجيه نقض برجام/ ادعاي مشورت با رهبري براي فرار از پاسخگوئي است

پژمانفر ادعای رئیس جمهور در خصوص مشورت با مقام معظم رهبری را راهی برای فرار از پاسخگوئی دانست و گفت: این شاهدی بر بی صداقتی دولتمردان است، چرا كه آنها اگر مشورتی هم گرفته اند بر اساس آن عمل نكرده اند.

دکتر روحانی در سخنرانی روز دانشجو در دانشگاه تهران مدعی شد که در خصوص برجام" قدمی برنداشته ، مگر با مشورت مقام معظم رهبری" . برای اینکه بدانیم چقدر رئیس جمهور محترم و تیم مذاکره کننده بر مبنای مشورت های مقام معظم رهبری حرکت کرده اند و منویات ایشان را در برجام پیاده کرده اند با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تماس گرفتیم.
حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر با بیان اینکه دولت همه هم و غم خود را در حصو ل برجام گذاشت، گفت: علی رغم اینکه تذاکرات زیادی از ناحیه رهبری، دلسوزان کشور و مردم در خصوص دقت در تدوین جژئیات برجام به آنها داده شد اما دولتمردان به گونه ایی حرکت کردند که امروز خود آنها ناچار شده اند پس از دهها بار نقض برجام از سوی طرفین مقابل به بدعهدی آنها اعتراف کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس، به چالش دولت در خصوص پاسخگوئی به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: امروز مردم از دولت سئوال می کنند، شما چرا تذکرات مداوم رهبری را گوش نکرده و به گونه ایی عمل کردید که دیگر راه بازگشتی هم نیست. قلب راکتور اراک پر شد، سانتریفیوژها پرچیده شد و زیر ساخت ها خراب شد، در حالی که می توانستید به صورت دیگری این کار را انجام دهید که راه برگشتی هم باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پلمپ و دیوار کشیدن دور تاسیسات به عنوان راههایی که کمتر ما را دچار خسارت می کرد نام برد و گفت: ما باید بصورتی اقدام می کردیم که در صورت بدعهدی آنها بتوانیم بازگشت سریع داشته باشیم که متاسفانه اینگونه نیست.
وی به سخنان دولتمردان در مجلس اشاره کرد و افزود: دوستان در مجلس آمدند و گفتند که اگر ما صبح بخواهیم برگردیم به قبل از برجام، غروب می توانیم که فیلم این ادعا هم موجود است، ولی الان مشخص شده که این سخن، دروغی بیش نیست.
پژمانفر ادعای رئیس جمهور در خصوص مشورت با مقام معظم رهبری را راهی برای فرار از پاسخگوئی دانست و گفت: این شاهدی بر بی صداقتی دولتمردان است، چرا که آنها اگر مشورتی هم گرفته اند بر اساس آن عمل نکرده اند.
نماینده مردم مشهد، برجام را موجود ناقص الخلقه ایی دانست که قبل از تولد ازبین رفته و گفت: دولت این موجود را بر روی دستها نگه داشت، تا به زعم خود دل کدخدا را به دست بیاورد که امروز دریافته اند این کار هم نتیجه نداده است.
وی تنها راه باقی مانده برای دولت را اعتراف به شکست برجام نامید و عنوان کرد: دولت باید صادقانه این روزها بگوید که ما به توصیه های رهبری گوش نکردیم و راهی را رفتیم که انتهایش برای مردم دستاوردی نداشت.
پژمانفر در پایان گفت و گو تاکید کرد، اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیتهای داخلی است که می تواند حلال مشکلات کشور باشد، نه دل سپردن به غرب و برجام.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...