نسخه چاپی

رشد مداوم شاخص بازار سرمایه

در هفته گذشته بازار سرمایه تهران از رشد مطلوبی برخوردار بود و بعد از یك دوره ركود و سقوط شكننده كه منجر به بی اعتمادی به بازار شده بود،طی دو هفته اخیر رشد مطلوب بازار همراه با تشكیل صف‌های خرید با ارزش بسیار بالا بود. در همین حال جلسه امروز بانك مركزی اروپا منجر به تحرك بازارهای سرمایه و كالا در اروپا و آمریكا شد.

در هفته گذشته بازار سرمایه تهران از رشد مطلوبی برخوردار بود و بعد از یک دوره رکود و سقوط شکننده که منجر به بی اعتمادی به بازار شده بود،طی دو هفته اخیر رشد مطلوب بازار همراه با تشکیل صف‌های خرید با ارزش بسیار بالا بود.

در همین حال جلسه امروز بانک مرکزی اروپا منجر به تحرک بازارهای سرمایه و کالا در اروپا و آمریکا شد.


به گزارش نما به نقل از تابناک، امروز پنج شنبه بازارهای سهام در ایالات متحده یک جهش یکباره داشتند که بیش از همه ناشی از واکنش مثبت این بازارها در برابر گزارش آمار بازار کار آمریکا و همچنین طرح خرید اوراق قرضه یورو توسط بانک مرکزی اروپا بود.

صبح امروز هر سه بازار بزرگ آمریکا یعنی Dow Jones ، S&P 500 و Nasdaq هرکدام بیش از 1.4 درصد رشد شاخص را تجربه کردند.

امروز مقامات بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت جلسه‌ای داشتند و طی آن ماریو دراگی رئیس کل بانک مرکزی مجدداً تاکید کرد که به انجام هرگونه اقدامی برای نجات یورو ملتزم است. دراگی در این جلسه اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا آماده نقل و انتقالات مالی فوری برای اوراق قرضه دولتی در بازارهای دوم یورو است.

در این جلسه بانک مرکزی اروپا همچنین اعلام کرد که نرخ بهره بدون تغییر 0.75 درصد باقی خواهد ماند و همچنین دورنمای خود را برای رشد اقتصادی 2012 کاهش داد. بر این اساس نرخ رشد یورو برای امسال 0.2 تا 0.6 درصد اعلام شد.

از سویی در اقتصاد داخلی آمریکا، گزارشات مربوط به نرخ بی کاری و کاریابی نشان دهنده بهبودی در بازار کار و اشتغال این کشور بوده است. بر این اساس، نرخ بی کاری بیش از آنکه اقتصاد دانان انتظار داشتند کاهش یافت و همچنین در ماه جولای بنا بر آمار میزان دستمزد پرداختی از سوی شرکت‌ها و بنگاه‌های افزایش یافته است.

همین امر امروز منجر به تحرک بازارهای آمریکا و اروپا شد. بازار Dow Jones با 1.77 درصد افزایش به رقم 13278.00 رسید، بازار S&P 500 با 1.78 درصد افزایش 1428.37 و Nsdaq نیز با 1.74 درصد افزایش به رقم 3122.67 رسید.

همچنین در اروپا، FTSE 100 لندن با 2.18 درصد افزایش و DAX آلمان با 2.83 درصد و CAC 40 فرانسه نیز 2.3 درصد افزایش را نشان دادند.

در همین حال بازارهای آسیا نیز شاهد افزایش شاخص‌ها بودند و Nikkei ژاپن 0.01 درصد و Hang Seng نیز 0.34 درصد افزایش را شاهد بودند.



در تهران، این هفته نیز بازار بورس همانند هفته گذشته به رشد در شاخص، و آمار حجم و ارزش معاملات ادامه داد. این هفته برای بورس هفته‌ای بسیار پر رونق بود و طی روزهای اخیر رشد شاخص به شکل محسوسی تحرک بازار سرمایه بعد از یک دوره رکود و سقوط شکننده را نشان می‌دهد. این امر تا حدی مهم است که دیروز ارزش صف‌ها خرید بسیار قابل توجه بود و تنها در یک مورد برای چهارده نماد ارزشی بیش از یک میلیارد تومانی داشت.

فروکش تب و سونامی تصمیمات اقتصادی و ارزی اخیر دولت در حوزه اقتصاد به همراه پایین آمدن تب تنش‌های سیاسی و به خصوص اخبار اخیر در حوزه سیاست بین‌الملل مبنی بر دیدار جلیلی و اشتون و همچنین پایی آمدن جو متشنج حمله اسرائیل منجر به ثبات در شرایط محیطی بورس شد.

به همراه این مسائل، ادامه حمایت‌ها از بورس اوراق بهادار، و تا حد زیادی اعتماد سرمایه گذاران به آینده بورس منجر به آن شد که طی هفته اخیر شاخص بازار سرمایه تهران رشد قابل توجهی داشته باشد.



جدول مقایسه‌ای وضعیت بورس
اوراق بهادار تهران از هفته گذشته تا کنون
:






۱۳۹۱/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...