نسخه چاپی

قیمت گل شب یلدا تغییر نمی‌كند

به گزارش نما - میزان نوشت: رئیس اتحادیه گل فروشان از ثابت ماندن قیمت گل برای شب یلدا خبر داد و گفت: به دلیل نبود پایانه‌های صادراتی، صادرات گل کشور به کمترین مقدار خود در سال‌های گذشته رسیده است.

سید جلال عجایبی در ارتباط با وضعیت بازار گل کشور، اظهار کرد: وضعیت بازار گل با وجود سرما و شروع فصل زمستان به حالت راکد درآمده و با توجه به پشت سر گذاشتن ایام محرم و صفر خرید و فروش گل به پایین‌ترین سطح خود در طول سال رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با در نظر گرفتن شرایط رکود به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک بازار رونق خود را به دست آورد.

رئیس اتحادیه گل فروشان با بیان این که سرما باعث کاهش تولید گل در کشور شده است، گفت: شدت سرما در روزهای گذشته باعث شده تولید گل در کشور کاهش پیدا کند و از طرفی دیگر با توجه به پایین آمدن فروش شاهد افزایش قیمت گل در بازار هستیم.

عجایبی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و تاثیر آن بر قیمت گل، افزود: با نزدیک شدن شب یلدا برای بازار گل شاهد افزایشی نخواهیم بود و قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

وی گفت: صادرات گل کشور به کمترین مقدار خود در سال‌های گذشته رسیده و با توجه به نبود پایانه‌های صادراتی فقط صادرات به صورت گیاه‌های آپارتمانی و تولید شده در نزدیک مرزها با کشور های همسایه بوده و با کاهش 30 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته همراه بوده که عملا صادراتی صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه گل فروشان در ارتباط با وضعیت واردات گل به ایران، گفت: واردات به صورت مکرر به کشور انجام شده و اکثرا این واردات به صورت قاچاق به کشور صورت می‌گیرد.

۱۳۹۵/۹/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...