نسخه چاپی

كارگردان فیلم سینمائی هیهات در گفتگو با نما:

برخوردهای تبعیض آمیز در حوزه اكران سینما یك واقعیت است

عکس خبري -برخوردهاي تبعيض آميز در حوزه اکران سينما يک واقعيت است

متاسفانه تصدی حوزه مدیریت اكران سینما در اختیار گروهی است كه زیاد به ارزشهای فرهنگی انقلاب اسلامی باور و ایمان ندارند و این یك واقعیت است كه طرز تفكر آنها با ارزشهای انقلاب درتضاد است.

سخنان نرگش آبیار در برنامه هفت این هفته تلنگر دیگری بود بر مدیران فرهنگی کشور، آنجائی که از تخصیص بیشتر سینماها به فیلم های خاص با دل پر حرف زد. کارگردان فیلم تحسین شده شیار 143 در این برنامه ضمن گلایه از اتفاقات حوزه هنر و در کمال نا امیدی دادخواهی خود را به محضر بالاترین مقام عالی رتبه کشور برد و درخواست کرد تا فکری بر بی عدالتی ها در حوزه ی سینمای کشور شود.
در تایید سخنان نرگس آبیار یک کارگردان سینما اظهار داشت: سخنان خانم آبیار با توجه به اینکه خود فعال سینما هستند و همچنین به عنوان یک کارگردان حرفه ایی، دقیقا ً قرین به واقعیت است و واگویه ایی است از اتفاقاتی که در حوزه سینمای کشور رخ می دهد.
دانش اقباشاوی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با اظهار تاسف از برخوردهای تبعیض آمیز در حوزه اکران سینمای کشور گفت: متاسفانه تصدی حوزه مدیریت اکران سینما در اختیار گروهی است که زیاد به ارزشهای فرهنگی انقلاب اسلامی باور و ایمان ندارند و این یک واقعیت است که طرز تفکر آنها با ارزشهای انقلاب درتضاد است.
کارگردان فیلم سینمائی هیهات با بیان اینکه من به عنوان یک فیلمساز به سلیقه دیگران که در این کشور از هر طیفی فیلم می سازند، احترام می گذارم، عنوان کرد: وقتی دست اندرکاران مربوطه، سینماهای مدرن، پردیس های سینمائی و بالا شهری و پر رونق را در اختیار فیلم هائی می گذارند که با تفکر آنها همخوانی دارد، ما نیز باید از ظرفیت هائی که داریم بهره ببریم و حرف مان به گوش مخاطب برسانیم.
سازنده فیلم سینمائی تاج محل به بیان راهکارهای خود در برابر این جریان پرداخت و گفت: ما در وهله اول باید به تفکر امام راحل باور داشته باشیم که ما مامور به تکلیف هستیم، نه مامور به نتیجه، لذا باید با تمام داشته های دینی، فرهنگی و هنری خود وارد حوزه سینما شویم و آثاری بسازیم و تحویل مخاطب دهیم که حرف انقلاب را می زند و به بیان دردهای جامعه می پردازد.
دستیار اول رسول صدر عاملی در فیلم سینمائی هر شب تنهائی در توضیح راهکار دوم خود اظهار داشت: در دوره فعلی، اکران تنها منوط به سینما نیست بلکه یک مجموعه از رسانه ها ست که می تواند در حوزه اکران به کمک کارگردان ها بیایید. فضای مجازی، پخش اینترنتی، نمایش خانگی، پخش های تلویزیونی و نمایش های مردمی در دانشگاهها، مساجد و پایگاه های بسیج فرصت گسترده ایی را در اختیار قرار می دهد که می توان با استفاده از این ظرفیت عظیم، هنرمندان آثار خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند لذا ما باید تمام این ظرفیت پخش رسانه ایی را به میدان بیاوریم و از این طریق حرف خود را برسانیم.
دستیاراول حاتمی کیا در فیلم به رنگ ارغوان ادامه داد: در وهله بعدی باید از مسئولین فرهنگی همه نهادهای انقلابی خواست تا امکانات خود را به عرصه بیاورند، یکی از کارهای مهمی که این عزیزان می توانند انجام دهند تعمیر و بازسازی سالن های سینمائی است که در مناطق پایین شهرهای بزرگ و یا شهرهای کوچک کمتر برخوردار قرار دارد. با این کار می شود حرف هنرمندان ارزشی را به گوش همه مخاطبان رساند.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...