نسخه چاپی

توضیحات مقام ارشد سپاه درباره قرارداد 215 میلیون دلاری

سردار عبادالله عبداللهی گفت: كشتی سازی صدرا به عنوان بزرگترین مجموعه كشتی سازی كه توانست در زمان فعالیتش كشتی اقیانوس پیما بسازد بعد از سال ها به مجموعه ای رو به ورشكستگی تبدیل شد و عده ای قصد داشتند این مجتمع بزرگ صنعتی را ورشكسته اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان، سردار عبادالله عبداللهی در نشست خبری تشریح برنامه ها در دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کشتی سازی صدرا به عنوان بزرگترین مجموعه کشتی سازی که توانست در زمان فعالیتش کشتی اقیانوس پیما بسازد بعد از سال ها به مجموعه ای رو به ورشکستگی تبدیل شد و عده ای قصد داشتند این مجتمع بزرگ صنعتی را ورشکسته اعلام کنند.

وی گفت: مدت 10 ماه است که پس از مشکلات فراوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) این مجتمع را به شکل جدی تحویل گرفته و مشکلات آن را با بانک ها و افراد برطرف کرده است.

سردار عبداللهی با بیان اینکه مدیریت خوبی در صدرا حاکم است افزود: متأسفانه برخی در گذشته اقدام به عقد قرارداد 215 میلیون دلاری با کره ای ها به منظور ساخت 10 فروند کشتی منعقد کرده است که به علت تحریم ها، آنان از فعالیت سرباز زدند اما امروز معاون اول محترم رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت با ساخت این کشتی ها در داخل موافق هستند ولی عده ای از زیرمجموعه به دستور آنان تمکین نمی کنند.

وی گفت: در صورتی که رئیس جمهور دستور دهد امکان لغو این قرارداد وجود دارد و ما آماده گی آن را داریم با سرمایه گذاری 85 درصد به شکل فاینانس این 10 فروند کشتی را بسازیم که ساخت هر کدام 1000 نفر را در کشور مشغول به کار می کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: 55 پروژه عمرانی در صورت تأمین اعتبارات تا پایان سال به اتمام می رسد.

سردار عبادالله عبداللهی افزود: در صورت تأمین اعتبار، 10 پروژه نفتی هم تا دو سال دیگر به نتیجه می رسد که در مجموع 140 هزار میلیارد تومان در سال برای کشور درآمدزایی دارد.

وی در ادامه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در 10 حوزه سازندگی فعالیت دارد و با توجه به نیاز کشور از این تعداد 65 پروژه را در اولویت کاری خود قرار داده ایم که عمدتاً ابرپروژه و مگاپروژه هستند.

سردار عبداللهی افزود: در حوزه نفت و گاز با افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی 25 میلیارد مترمکعب گاز به شبکه تزریق شده در صورتی که قبل از آن کشور ما 12 میلیارد مترمکعب گاز وارد می کرد اما امروز بی نیاز است.

وی گفت: فازهای 22، 23 و 24 نیز بیش از 83 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت نهایی شدن آن 115 میلیارد مترمکعب گاز به شبکه اصلی تزریق می شود.

سردار عبداللهی افزود: در حوزه آب نیز تاکنون 45 میلیارد مترمکعب مخزن در کشور ساخته شده که از این رقم 25 میلیارد مترمکعب به دست متخصصان قرارگاه طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: در حوزه خطوط انتقال، ساخت 10 هزار و 500 کیلومتر لوله انتقال نفت، گاز و آب برنامه ریزی شده که از این مقدار بیش از 60 درصد پروژه ها پایان یافته و مابقی در حال اجراست.

سردار عبداللهی با اشاره به توانمندی های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در زمینه احداث راه و جاده نیز افزود: 50 درصد آزادراه های کشور به دست متخصصان قرارگاه ساخته شده است.

وی یکی از این بزرگراه ها را بزرگراه حرم تا حرم اعلام کرد و گفت: این بزرگراه به طول 160 کیلومتر و دارای سه خط رفت و سه خط برگشت می باشد که پیش بینی شده بود 12 هزار خودرو از آن عبور کنند اما امروز بیش از 20 هزار خودرو در حال عبور هستند.

سردار عبداللهی افزود: بزرگراه حرم تا حرم فاصله قم تا چرمشهر را 80 کیلومتر کم کرده و این فاصله زمان مسافرت برای خودروهای سواری را یک ساعت و 30 دقیقه و برای خودروها باری تا دو ساعت کاهش داده است.

وی گفت: آزادراه کمربندی جنوب به طور 160 کیلومتر یکی از بزرگراه های حیاتی و حساس برای کشور است که با عنوان حلقه دوم مواصلاتی در کشور محسوب می شود و از نظر پدافند غیرعامل، زیست محیطی و برقراری خطوط مواصلاتی اهمیت بالایی دارد.

سردار عبداللهی تصریح کرد: این بزرگراه خطوط مواصلاتی کشور را از غرب به شرق و از شرق به جنوب به هم وصل می کند.

وی گفت: بزرگراه کمربندی جنوب چهار قطعه است که همزمان همه قطعات آن در حال ساخت است و برای اجرای این طرح 1500 دستگاه ماشین آلات راه سازی به کار گرفته شده و کمتر از سه سال به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) افزود: به منظور جمع آوری روان آب ها در کشور 10 کارخانه لوله سازی سه شیفت مشغول کار هستند و در هر کارخانه بیش از 5هزار نفر مشغول فعالیت می باشند.

وی گفت: امروز در کشور 500 تا 550 هزار میلیارد تومان طرح نیمه کاره وجود دارد که اگر دولت بخواهد سالانه 50 هزار میلیارد تومان در سال به این طرح ها اختصاص دهد 11 سال طول می کشد تا این طرح ها به پایان برسد.

سردار عبداللهی افزود: در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) 65 پروژهِ اولویت دار شناسایی شده که تاکنون ظرف پنج ـ شش سال گذشته 126 هزار میلیارد تومان هزینه آنها شده و بیش از 80 تا 85 درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است که باید به سرعت به اتمام برسد.

وی گفت: اگر از ظرفیت های داخلی استفاده شود و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد مشکلات قابل حل است.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...