نسخه چاپی

محمد مهدی مفتح در گفتگو با نما:

وحدت حوزه و دانشگاه یكی از مهمترین راه‎های نجات كشور است/ وحدت حوزه و دانشگاه یك ضرورت برای پیشرفت كشور در عرصه‌های علمی و اخلاقی است

عکس خبري - وحدت حوزه و دانشگاه يکي از مهمترين راه‎هاي نجات کشور است/  وحدت حوزه و دانشگاه يک ضرورت براي پيشرفت کشور در عرصه‌هاي علمي و اخلاقي است

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه یكی از مهمترین راه‎های نجات كشور است.

محمد مهدی مفتح، عضو کمیسیون برنامه بودجه در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: روز حوزه دانشگاه به مناسبت شهادت آیت الله دکتر مفتح نام گذاری شد و این روز در تجلیل از خدماتی بود که که شهید مفتح انجام داده‎اند.

وی در ادامه افزود: شهید مفتح به عنوان یک شخصیت مبارز حوزوی و مجتهد مدرس سطح بالای حوزه که هم در دانشگاه حضور بسیار فراوانی داشتند و هم دانشجو دانشگاه بودند و پشت میزها و نیم کت‎های دانشگاه نشسته‌ و درس خوانده‎اند و هم استاد دانشگاه بود و با دانشجویان از مقام استادی ارتباط عمیقی داشته‎اند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: شهید مفتح یک شناخت عمیق و جامعی از دانشگاه و دانشجویان و همچنین از حوزه و طلاب داشته اند که در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه توانستند موثر ثمر باشند.

فرزند شهید مفتح در مجلس بیان کرد: شهید مفتح در ورودی دانشگاه توسط عوامل گروهک منافقین به شهادت می‎رسند و از آنجایی که در صحن دانشگاه یک استاد و مجتهد حوزه به شهادت می‎رسد به همین خاطر بود روز شهادت شهید مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه اعلام کردند تا توجهات به تحقق این آرمان مهم اسلامی بیشتر از گذشته شود.

مفتح در خصوص میزان تحقق وحدت حوزه میان دانشگاه، تصریح کرد: ما باید بگوییم که راه بسیار داریم تا بین دانشگاه و حوزه ارتباطی را که بزرگان و مقام معظم رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در نظر داشته اند، محقق شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات اذعان داشت: مسئولین دانشگاه، حوزه و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکل‎های دانشجویی در خصوص وحدت میان این دو می‎بایست تلاش بسیار کنند چرا که یکی از مهمترین راه‎های نجات کشور این است که حوزه و دانشگاه با هم وحدت داشته باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه یعنی وحدت همه ملت چرا که دانشجویان و طلاب حوزه هستند که در آینده مدیران جامعه خواهند بود و اگر یک نوع بیندیشند و کار کنند برکاتش برای مردم بسیار خواهد بود.

این نماینده مردم در بهارستان گفت: این پژوهش است که تعیین کننده راه حرکت ما است و بنا به نتایجی که از پژوهش ها بدست می آوریم برای آینده کشور و مردم برنامه ریزی می کنیم

مفتح با بیان این مطلب که با پژوهش می توانیم خوراک بسیاری از علوم را ایجاد کنیم گفت: اگر در دانشگاه بویژه در حوزه اقتصاد به دنبال ایجاد اقتصاد اسلامی هستیم مفاد درسی واحدهای ما باید اسلامی باشد که برای رسیدن به این هدف نیاز به اقدامات پژوهشی داریم.

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...