نسخه چاپی

‌‌ناوشكن‌های جدید نیروی دریایی ارتش ‌رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی از ناوشكن‌های زیردریایی ساخته شده جوانان ایرانی در آبهای سرزمینی كشور رونمایی خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دریادار حبیب الله سیاری عصر امروز در حاشیه همایش اقتدار دریایی و جوان انقلابی مدافع ولایت در دانشگاه مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای شمال، جنوب و آب‌های آزاد جهان حضور مستمر دارد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم از مرزهای آبی کشور دفاع ‌و منابع را حفظ کنیم و هرجا که لازم باشد از منابع محافظت کنیم امروز دستور کار نیروی دریایی حضور در آب‌های سرزمینی، منطقه نظارت، منطقه محور اقتصادی و آب‌های آزاد جهان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: اکنون ناوگروه چهل و چهارم ما برای نشان دادن توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر اقتدار مردم در اقیانوس اطلس واقع در آفریقای جنوبی استقرار دارد.

سیاری اضافه کرد: ناوهای دیگری نیز در خلیج عدن مشغول برقراری امنیت برای خطوط مواصلاتی کشور، تردد کشتی‌های نفتی و تجاری ما که مورد حمله دزدان دریایی واقع می‌شوند، هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دریای شمال نیز نیروی دریایی مستقر بوده و از منطقه 20 درصد جمهوری اسلامی ایران محافظت می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوگان شمال که ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناوهای موشک‌انداز گراد که پیکان و جوشن و درفش و حمزه و امثال این همه و همه ساخت دست توانمند جوانان ایرانی در ده پانزده سال گذشته است.

سیاری با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ما در ناوگان شمال یگان رزمی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در پانزده سال گذشته به این توانمندی رسیدیم و اینها را ساخته ایم.

وی افزود: قطعا" دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک، ساخت ناوشکن‌ها برای زیردریایی است که به موقع به اطلاع خواهد رسید.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...