نسخه چاپی

ایران تولید 55 میلیون تن فولاد خام را محقق می كند

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به صادرات 6 میلیون تن شمش فولاد و فرآورده های فولادی در هشت ماهه امسال، از تحقق دستیابی ایران به میزان 55 میلیون تن فولاد خام در چشم انداز 1404 خبر داد.

به گزارش نما ، محمدرضا نعمت زاده روز یکشنبه در آیین افتتاح رسمی دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، تصریح کرد، با توجه به روند اجرای طرح های توسعه ای و پیشرفت های صورت گرفته درصنعت فولاد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای تامین زنجیره فولاد پیش بینی می شود در افق چشم انداز 1404 بتوان به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد خام رسید.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخشی از سخنانش گفت: میزان صادرات ثبت شده فولاد شمش و فرآورده در هشت ماهه امسال، 6 میلیون تن بوده که انتظار می رود تا پایان امسال به 9 میلیون تن برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد، ظرفیت تولید کنسانتره کشور 28 میلیون تن است که در دوره 3.5 سال گذشته از دولت یازدهم 16 میلیون تن به این ظرفیت اضافه شده است.

نعمت زاده افزود: سال آینده نیز قرار است چهار میلیون تن به ظرفیت کنسانتره سنگ آهن افزوده شود، همچنین امسال 8 میلیون تن به ظرفیت گندله سنگ آهن افزوده می شود که ظرفیت آن هم اکنون 21 میلیون تن است.

وی به گسترش توسعه اکتشافات معدنی از 120 هزار کیلومتر «خط ژئوفیزیک هوایی» به 480 هزار کیلومتر اشاره کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...