نسخه چاپی

نخست‌وزیری كه پا برهنه به دیدار رهبری شتافت

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اشتیاق برخی سران عدم تعهد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: نخست وزیر یك كشور بزرگ اسلامی موقع ورود به اتاق ایشان كفش‌های خود را درآورد و مشتاقانه به دیدار رهبری شتافت.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و دبیر ستاد بیداری اسلامی در مراسم نخستین سالگرد شهید عباسعلی جان‌نثاری در جمع مردم محله لادان اصفهان با بیان اینکه شهید و شهادت منشا خدمات بزرگی برای اسلام و تشیع است، اظهار کرد: تشیع با شهادت شناخته می‌شود و با شهادت استوار ایستاده است.

*استواری پرچم اسلام به برکت مذهب شیعه است

وی افزود: اسلام شیعه و غیرشیعه به خاطر وجود تشیع زنده مانده است و اگر حکومت حضرت علی(ع) و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نبود چیزی از اسلام و شیعه و سنی باقی نمی‌ماند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اسلام اصیل اهل‌بیت(ع) ثمره خون شهداست، تصریح کرد: اگر در حال حاضر دین اسلام و مذهب شیعه را داریم به برکت محرم و شهدای محرم است.

* ایران اسلامی چراغ راه مسلمانان جهان

وی جمهوری اسلامی ایران را پرچم‌دار اسلام و پیشرو بیداری اسلامی دانست و گفت: این انقلاب به رهبری سلاله پیامبر اکرم (ص) حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و در حال حاضر نیز پرچم این انقلاب را جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دست گرفته‌اند.

ولایتی با بیان اینکه ایران اسلامی چراغ راه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: زمانی که در وزارت امور خارجه بودم موقعی که به کشورهای عربی و آفریقایی مسافرت می‌کردم مردم عادی خطاب به من می‌گفتند « تو وزیر خارجه ایران نیستی تو وزیر خارجه جهان اسلام هستی» و حکومت ایران را حکومت اسلام و نزدیک‌تر به حکومت کشور خودشان می‌دانستند.

* غیرمتعهدها ایران را تنها امید خود می‌دانند

وی به برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران و ارادت سران کشورهای غیرمتعهد به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در اجلاس غیرمتعهدها شاهد ملاقات رهبر معظم انقلاب با روسای کشورهای مختلف عضو عدم تعهد بودم.

دبیر ستاد بیداری اسلامی با اشاره به اصرار رئیس اتحادیه آفریقا برای ملاقات با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: وی در حالی که به صورت مودبانه در حضور رهبری نشسته بود خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت « من به نمایندگی از 53 کشور آفریقایی سخن می‌گویم، ما امیدمان به شماست و موقعی که متوجه شدیم که شما رهبری کشوری را عهده‌دار هستید که ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد خوشحال شدیم».

وی افزود: رئیس اتحادیه آفریقا خطاب به رهبر معظم انقلاب ادامه داد« جنبش عدم تعهد تاکنون جنبش حرف بود و از شما خواستاریم تا با ریاست خود این جنبش را از حرف به عمل تبدیل کنید و ما را از دست سازمان ملل که به ابزاری در دست 5 کشور عضو دائم شورای امنیت شده نجات دهید و این کشورها هر کاری که دلشان می‌خواست انجام می‌دهند و ما خواهان این هستیم که کشور ایران که ریاست این جنبش را بر عهده گرفته ما را از دست این کشورها نجات دهد».

* غافل شدن از نعمت رهبری کفران نعمت است

ولایتی در ادامه سخنان خود به اشتیاق وصف ناپذیر سران کشورهای عدم تعهد برای دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: نخست وزیر یکی از کشورهای مهم جنبش عدم تعهد موقع سفر به ایران قبل از دیدارهای خود با سران دیگر کشورها همواره زمان دیدار با رهبر معظم انقلاب را می‌خواست و مشتاقانه منتظر دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی افزود: اجلاس غیرمتعهدها نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در میان مسلمان و غیرمسلمان چه اعتباری دارد و غافل شدن از این نعمت بزرگ کفران نعمت است.

ولایتی با تاکید بر اینکه هر ملت آزاده‌ای ایران را کشور اول خود می‌داند، تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی و مذهب شیعه پرچم اسلام برافراشته شده است.

وی با اشاره به اینکه سران 120 کشور بدون هیچ‌گونه توقعی از ایران در اجلاس حضور یافتند، گفت: آنها ایران را امید خود برای رهایی از دست کشورهای زورگو می‌دانستند.

* ترک سنت چند ساله نخست‌وزیر بنگلادش برای آمدن به ایران

دبیر ستاد بیداری اسلامی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر بنگلادش اشاره کرد و بیان داشت: وی دختر شیخ مجیب الرحمن رهبر مذهبی بنگلادش است که در کودتایی پدر و همه اعضای خانواده خود را از دست داده است و هر ساله نیز در این روزها طی مراسمی برای آنها عزاداری می‌کند اما وی خطاب به مقام معظم رهبری گفت« من با اینکه عزادار بودم اما موقعی که فهمیدم اجلاس غیرمتعهدها به میزبانی و ریاست ایران برگزار می‌شود سنت چند ساله خانوادگی‌ام را رها کرده و مشتاقانه به ایران آمدم».

*نخست‌وزیری که پا برهنه به دیدار رهبری شتافت

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر یک کشور بزرگ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اتاق ملاقات‌های رهبری ‌به طوری است که میهمانان می‌توانند با کفش وارد اتاق شوند اما موقعی که نخست وزیر این کشور اسلامی قصد ورود داشت کفش‌های خود را درآورد و با لباسی که با آن برای عبادت به مسجد می‌رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و از ایشان خواست تا برای کشورشان دعا کنند.

*دلیل هجمه به سوریه پاره کردن زنجیر مقاومت است

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری بیداری اسلامی در شمال آفریقا اظهار داشت: عناصر مزدوری همچون بن علی و مبارک ساقط شدند و مردم این کشورها صاحب رای شدند.

وی دلیل هجمه‌های شدید غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی به سوریه را پاره کردن حلقه زنجیر مقاومت در منطقه دانست و گفت: این کشورها می‌خواهند زنجیر مقاومت را که از ایران شروع و به لبنان و سوریه می‌رسد را پاره کنند تا به اهداف خود در منطقه برسند.

*آمریکا به دنبال ایجاد القاعده دیگر در سوریه است

ولایتی با اشاره به حمایت اسرائیل از برخی عناصر بی‌مغز و افراطی در سوریه بیان داشت: القاعده بهانه‌ای بود تا آمریکا به افغانستان حمله کند و آمریکا و اسرائیل درصدد هستند تا القاعده‌ای دیگر را در سوریه درست کنند و به بهانه ایجاد دموکراسی به این کشور حمله‌ور شوند تا موازنه‌ای را که به نفع اسلام‌خواهان در منطقه است را به نفع خود رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ یک انقلاب از به وجود آوردن انقلاب مهم‌تر است، اظهار کرد: بیداری اسلامی الگویی بود که در جهان اسلام به وجود آمد و حفظ آن مهم‌تر از ایجاد آن است.

دبیر ستاد بیداری اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی درصدد هستند تا حکومت موجود در مصر و تونس را مانند زمان حسنی مبارک و بن‌علی کنند، گفت: بعید است که رهبران این کشورها تحت تاثیر آنها قرار بگیرند.

* خون جان‌نثاری‌ها اقتدار سیاسی ایران را رقم زد

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با خون شهدایی همچون شهید عباسعلی جان‌نثاری و شهدای استان اصفهان زنده مانده است، گفت: امروزه به برکت خون شهدا ایران اسلامی کشور صاحب نفوذ منطقه است و ایران از لحاظ اقتدار سیاسی در منطقه حرف اول را می‌زند.

* ایران که با 15 کشور مرز آبی و خاکی دارد، نمی‌توان تحریم کرد

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز ایران از حکومت قانونی عراق حمایت می‌کند، گفت: این برادری حال حاضر با عراق را با زمان دیکتاتوری صدام که هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کرد، مقایسه کنید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران را بی‌نتیجه و پروژه‌ای شکست خورده دانست و گفت: ایران را که با 15 کشور مرز خاکی و آبی دارد را هیچ‌گاه نمی‌توان تحریم اقتصادی کرد و در حال حاضر در صورتی که از کشور نفت هم صادر نشود از طریق ترانزیت کالا می‌توان این تحریم‌ها را ناکام گذاشت.

۱۳۹۱/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...