نسخه چاپی

درخواست معارضان سوری از صهیونیست‌ها

هماهنگ كننده گروه موسوم به «جبهه نجات ملی سوری» وابسته به معارضان سوریه دست به دامن رژیم اسرائیل شد و از آن خواست در جنوب سوریه منطقه‌ امن ایجاد كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یکی از افراد وابسته به معارضان سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید در جنوب سوریه منطقه‌ امن ایجاد کند.

«فهد المصری» هماهنگ کننده گروه موسوم به «جبهه نجات ملی سوری» وابسته به معارضان سوریه در مصاحبه‌ ویژه‌ای که با رادیو اسرائیل داشت، از مقامامات رژیم صهیونیستی خواست در جنوب سوریه منطقه‌ امنی ایجاد کرده و خود را برای ایجاد مرحله‌ای جدید با معارضان آماده کنند.

وی مدعی شده است که سوریه بعد از مرحله‌ «پسا اسد»، دیگر دشمن اسرائیل نخواهد بود.

مصری همچنین ادعا کرد که حزب‌الله لبنان بزودی کار حفر تونلی در دشت «الزبدانی» را به پایان خواهد رساند که با هدف انتقال سلاح حفر شده و سوریه را به لبنان وصل خواهد کرد.

این معارض سوری از رژیم اشغالگر قدس خواست در برابر این اقدام حزب‌الله تنها نظاره‌گر نباشد.

مصری همچنین از اظهارات «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استقبال کرد که گفته بود اجازه نخواهد داد حزب‌الله به سلاح‌های جدید دست یابد.

به نوشته‌ وب‌سایت شبکه تلویزیونی «المیادین»، هماهنگ کننده‌ گروهک موسوم به «جبهه نجات ملی سوری» همچنین روسیه، ایران و دولت سوریه را مسئول ویرانی این کشور دانست.

وی در توجیه درخواست کمک از رژیم صهیونیستی نیز این گونه گفت، «قصد دارد نه تنها برای سوریه بلکه برای تمام منطقه زیر بنای مرحله‌ جدید و سالمی را ایجاد کند».

فهد مصری مدعی شد که اغلب شهروندان سوریه به درخواست خود از صهیونیست‌ها واکنش مثبتی نشان داده و از آن استقبال کرده‌اند و حتی نامه‌های «تقدیر و تشکر» از آن‌ها دریافت کرده است.

این معارض سوری در مورد واکنش رژیم اسرائیل به درخواست اول وی از این رژیم اظهار داشت که بعد از آن درخواست، تماس‌های مهمی از طرف اسرائیلی داشته است.

مصری پیش از این نیز در 12 ماه جاری در گفت‌و‌گو با شبکه اسرائیلی «آی 24» با درخواست کمک از رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که «از همه قدرت‎های منطقه‌ای تاثیرگذار از جمله اسرائیل می‌خواهیم که شورای امنیت منطقه‌ای زیر نظر سازمان ملل را تشکیل دهند».

مصری در این گفت‌وگو، ضمن پیشنهاد همکاری با رژیم اسرائیل، از این رژیم خواست که برای براندازی دولت سوریه به آن‌ها کمک کند.

هفته گذشته نیز، رژیم صهیونیستی فرودگاه نظامی «المزه» واقع در استان دمشق را هدف قرار داد و منابع وابسته به معارضان مدعی شدند که جنگنده‌های اسرائیلی به کاروان کامیون‌های حامل سلاح به حز‌ب‌الله حمله کرده‌اند.

وزیر جنگ این رژیم بعد از این حادثه اظهار داشت که اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد حز‌ب‌الله لبنان به سلاح‌های پیشرفته دست یابد.

یک روز بعد از این حادثه، «خالد الخلف» سیاسی و معارض سوری در پیامی که به رژیم اسرائیل فرستاده بود از این رژیم به دلیل حمله به فرودگاه مذکور قدردانی کرد و خواستار تداوم اینگونه حملات با هدف دست‌یابی پیروزی برای معارضان در سوریه شد.

طی روزهای اخیر، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پیشروی‌ها برق‌آسای خود در مناطق محاصره شده‌ حلب، عرصه را برای معارضان و تروریست‌ها در این شهر تنگ‌تر کرد و هر لحظه احتمال دارد این شهر به کلی سقوط کند.

معارضان سوریه به دنبال این تغییرات و در پی یافتن راه نجاتی، بعد از آنکه پاسخی از حامیان خود در منطقه نشنید، دست به دامن صهیونیست‌ها شده‌اند.

لازم به ذکر است ترکیه نیز بنا به درخواست معارضان و به بهانه دور کردن داعش و شورشیان جدایی‌طلب کُرد از مرزهای خود به شمال سوریه وارد شد و قصد دارد منطقه‌ی امنی به مساحت 5 هزار کیلومتر ایجاد کند.

۱۳۹۵/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...