نسخه چاپی

آخرین خبر درخصوص هوشمندسازی درب خروج گمركات

اداره كل توسعه و تجهیز گمرك اعلام كرد: درب خروج هوشمند گمركات بازرگان، جلفا، بیله‌سوار، آستارا، بندر انزلی و سهلان در حال نصب است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، این پروژه توسط اداره کل توسعه و تجهیز و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران در حال اجرا بوده و بخش دیگری از برنامه گمرک الکترونیک است و با اجرایی شدن آن حتی اجازه ورود و خروج بار از گمرکات به روش الکترونیکی انجام خواهد شد.

این گزارش افزوده است، قرار است در مرحله بعدی گمرک بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر، بندر بوشهر، بندر لنگه، فرودگاه امام خمینی(ره)، سلفچگان، اینچه برون و غرب تهران به سیستم هوشمند درب خروج مجهز شوند.

سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در راستای الکترونیکی کردن گمرک ایران از سال 1392 راه‌اندازی شد و با اجرای این سامانه تشریفات واردات، صادرات، ترانزیت، پرداخت و پروانه‌های گمرکی الکترونیکی شده و ارتباط گمرک با 22 سازمان همجوار الکترونیکی شده است. همچنین تشکیل بزرگ‌ترین بانک اطلاعات تجارت خارجی و افزایش درآمدهای گمرکی از 7000 به 14000 میلیارد تومان دیگر دستاورد مهم سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی به شمار می‌رود.

۱۳۹۵/۹/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...