نسخه چاپی

آغازسال تحصیلی حوزه های بحرین+عكس

حوزه های علمیه بحرین سال تحصیلی جدید خود را آغاز كردند و پذیرای طلاب علوم اسلامی در تمام مراحل درسی حوزوی شدند.

به گزارش نما به نقل از مرکز خبر حوزه، در این زمینه گروهی از حوزه پژوهش های تخصصی اسلامی المصطفی به ریاست شیخ احمد العصفور و مرکز رسانه ای مجلس علمای بحرین از تعدادی از حوزه های بحرین بازدید کردند. این بازدیدها با هدف پوشش دادن و رصد تحصیلات علمی در این حوزه ها صورت گرفت. این گروه از حوزه "باربار" با ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید جواد الوداعی و حوزه امام زین العابدین(ع) در بنی جمره که توسط مرحوم شیخ عبدالامیر الجمری تاسیس شده و حوزه "النعیم" به ریاست آیت الله سید عبدالله الغریفی و حوزه الغدیر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین الستری بازدید کردند.

سید سعید الوداعی رییس حوزه "باربار" در دیدار با این گروه گفت: حوزه های علمیه یکی از ضرورت های زمان ما است و به لطف خداوند و تلاش علما برای خدمت رسانی به جامعه ایجاد شده و رهبران بزرگ و مبلغان دینی را در زمینه های مختلف فکری و علمی به جامعه تقدیم می­کند. سید محمد سید ماجد معاون ایشان نیز اظهار داشت که حوزه در سال تحصیلی جدید و با نظام فعالیت صبح، پذیرای 50 طلبه و مدرس حوزوی می­باشد.


از سوی دیگر شیخ فاضل الزاکی مدیر حوزه امام زین العابدین(ع) به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه به طلاب تبریک گفت و از تلاش چشمگیر طلاب برای کسب دانش تجلیل کرد و این فعالیت طلاب را از مهم ترین اعمال نیک انسان و واجب کفایی دانست. وی همچنین بر ضرورت اهتمام بیشتر حوزه به سلوک معنوی و اخلاق طلاب در کنار دانش اندوزی تاکید کرد.

شیخ جاسم المؤمن مسؤول آموزش حوزه سید غریفی نیز تاکید کرد که حوزه النعیم توسط مرحوم علامه سید علوی الغریفی در سال 1961 (مصادف با 1340 شمسی) تاسیس شده و سابقه ای طولانی در تربیت طلاب در سطوح عالی علمی دارد. شخصیت هایی همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم و آیت الله سید عبدالله غریفی و مرحوم شیخ عبدالامیر الجمری از دانش آموختگان این حوزه هستند.

شیخ مؤمن در ادامه گفت: در سال های اخیر عمر سید علوی غریفی، ایشان به توسعه این حوزه همت گماشت ولی در سال گذشته اجل به ایشان مهلت نداد و سرپرستی این حوزه به آیت الله سید عبدالله غریفی رسید که هم اکنون سید محمد هادی غریفی مدیریت آن را بر عهده دارد.

۱۳۹۱/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...