نسخه چاپی

قاسم جعفری در گفتگو با نما:

ذخیره صندوقی كه از حقوق ناچیز فرهنگیان فربه شد و در جیب مدیران رفت/ اختلاسی كه برای معلمان گران تمام شد

عکس خبري -ذخيره صندوقي که از حقوق ناچيز فرهنگيان فربه شد و در جيب مديران  رفت/ اختلاسي که   براي معلمان گران تمام شد

نماینده ادوار مجلس، گفت: موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، برای جامعه بزرگ فرهنگیان عزیز كشور شكننده و كمر شكن بود، در حالی كه به لحاظ معیشتی دچار مشكلات جدی هستند و به این راحتی سرمایه شان از دست می رود.

قاسم جعفری؛ نماینده ادوار مجلس در خصوص روند بررسی اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در مجلس نهم بعضا گزارشهایی از وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، نحوه مدیریت و برنامه ریزی صندوق به ما می رسید.
وی ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر اینکه در صندوق، وام هایی به افراد خاص برای تهیه ماشینهای گرانقیمت داده می شد، در حالی که بعضی وقتها، یک فرهنگی نیازمند برای 2 میلیون وام، به صندوق معرفی می شد، وام نمی دادند، یا وامی برای برخی افراد در نظر گرفته بودند که مثلا به سفر آنتالیا بروند و اینها جز مواردی بود که از این وضعیت شکایت می شد.
نماینده ادوار مجلس اشاره کرد: فرهنگیان بعضا ابراز می کردند، مبالغی که از حقوق ما کم و به صندوق واریز می شود، نمی دانیم اصلا سود این پول به ما می رسد و اصلا چه اتفاقی می افتد و همین راستا مدیران صندوق به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم فراخوانده شدند و توضیحات آنان نمایندگان را قانع نکرد.
جعفری تاکید کرد: پس از دریافت شکایات و استماع سخنان مدیران صندوق، دو کار انجام شد، یک تحقیق و تفحص از صندوق و دو بررسی و گزارش از صندوق تصویب شد، که تحقیق و تفحص را هیئت رئیسه با بهانه اینکه پایان مجلس است، به صحن مجلس نیاوردند.
وی افزود: افسوس می خورم کاش آن زمان تحقیق و تفحص صورت می گرفت، تا حداقل رقم اختلاس کمتر و جلوی این اختلاس ها گرفته می شد، در مجموع نارضایتی از صندوق وجود داشت و کمیسیون هم در تحقیق و تفحص جدی بود که باید بررسی شود، اما شرایط و دلائل مختلف من جمله بروکراسی حاکم، باعث شد، پیگیری نشود.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه اختلاس ناشی از عدم نظارت کافی بر صندوق ذخیره فرهنگیان بود و ادامه داد: اینکه باید مصالح عمومی را ترجیح بدهیم و تصمیم گیریهای حاشیه ای، غیر مصلحت و غیر واقعی را باید کنار بگذاریم والا ممکن است از این داستانها باز تکرار شود و اتفاقات دیگر هم بیوفتد.
جعفری تصریح کرد: موضوع اختلاس بویژه برای جامعه بزرگ فرهنگیان عزیز کشور شکننده و کمر شکن بود، در حالی که به لحاظ معیشتی دچار مشکلات جدی هستند و در صندوق سرمایه گذاری کردند که شاید بعد از بازنشستگی کمکی به آنها شود، به این راحتی سرمایه شان از دست می رود.
وی در پایان گفت: نفس این موضوع می تواند بسیار ضرر داشته باشد، معلم انگیزه اش را از دست می دهد و از دست دادن انگیزه باعث می شود، آنچه که به دانش آموز منتقل می شود، با اهداف آموزشی و تربیتی فاصله داشته باشد و در نهایت ضرر را جامعه خواهد دید

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...