نسخه چاپی

پاپ خواستار نابودی سلاح های هسته ای شد

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی كاتولیك ها در آستانه روز جهانی صلح در پیامی خواستار نابودی سلاح های هسته ای شد و گفت: فقط صلح مقدس است و نه جنگ.

به گزارش نما به نقل از العالم، پاپ فرانسیس به مناسبت روز جهانی صلح که روز اول ژانویه 2017 برگزار می شود، در پیامی خواستار نابودی سلاح های هسته ای شد و خاطرنشان کرد: سلاح هسته ای تهدیدی بر نابودی است، قرن گذشته با دو جنگ جهانی ویران شد و شاهد تهدید جنگ هسته ای و شمار زیادی از جنگ ها و درگیری ها بودیم درحالی که امروز درگیر یک جنگ جهانی قطعه قطعه هستیم که باعث ایجاد درد و رنج بسیار، تروریسم، جرایم، سوء استفاده از کودکان، سایر قربانیان و تخریب محیط زیست شده است.

هیچ دینی تروریستی نیست
پاپ افزود: هیچ دینی تروریست نیست. خشونت یک نوع هتک حرمت به نام خدا است. نباید از گفتن این موضوع خسته شویم. نام خدا هرگز نمی تواند توجیهی برای اعمال خشونت باشد زیرا فقط صلح مقدس است و نه جنگ.
رهبر مذهبی کاتولیک ها ضمن دعوت به روش زندگی بدون خشونت، خواستار سیاست برای صلح شد و تاکید کرد: در سال 2017 میلادی با دعا و عمل متعهد به دور کردن خشونت از قلب ها، سخنان و از اقدامت خود باشیم و جامعه ای بدور از خشونت تشکیل دهیم که مراقب خانه مشترک باشد.
به گزارش ایرنا، به عقیده پاپ، خشونت درمان جهان خرد شده ما نیست. پاسخ با خشونت به خشونت، در بهترین حالت به سوی مهاجرت های اجباری، درد و رنج فراوان و صرف بسیاری از منابع برای اهداف نظامی و کاستن نیاز روزانه جوانان، خانواده ها شده و در بدترین حالت نیز می تواند به سوی مرگ جسمی و روحی سوق دهد.
رهبر مذهبی کاتولیک ها به تازگی نیز با تاکید بر این که تروریسم و جنگ ربطی به دین ندارند، اظهار داشت: هیچ دینی آتش جنگ را روشن نمی کند بلکه این گروه های کوچک افراط گرایان هستند که با انحرافات دینی خود از نام خدا و دین برای توجیه اعمالشان استفاده می کنند.
پاپ جنگ افروزی و تروریسم را ناشی از انحرافات دینی خواند و گفت: ماهیت دین تنها عشق، وحدت احترام و گفت و گو است. هیچ دینی اعلان جنگ نمی کند بلکه در تمام ادیان، حتی در میان ما (مسیحیان کاتولیک) گروه های افراط گرا وجود دارند که از نام دین سوء استفاده می کنند.

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...