نسخه چاپی

تعویض درشت‌ترین اسكناس ونزوئلا با سكه

تعویض درشت‌ترین اسكناس ونزوئلا با سكه، آخرین فرصت برای مهار كردن بحران اقتصادی فزاینده این كشور است.

به گزارش نما ، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان نوشت: دولت ونزوئلا اعلام کرد طی 72 ساعت آینده، اسکناس 100 بولیواری، درشت‌ترین اسکناس رایج در این کشور را با سکه تعویض خواهد کرد.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک پیام تلویزیونی گفت: در راستای مقابله با پول‌شویی و قاچاق پول، درشت‌ترین اسکناس کشور با سکه تعویض می‌شود. با تبدیل سریع اسکناس 100 بولیواری به سکه، قاچاقچیان فرصت تعویض آن در مرزهای کشور را نخواهند داشت.

وی همچنین از بسته شدن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خبر داد تا از ورود اسکناس‌هایی که از ونزوئلا خارج شده‌اند، ممانعت شود.

اقدام دولت ونزوئلا آخرین فرصت برای مهار کردن بحران اقتصادی فزاینده این کشور است. بانک مرکزی ونزوئلا نیز اوایل ماه جاری میلادی از اسکناس‌های جدید 500 تا 20 هزار بولیواری رونمایی کرد. صندوق بین‌المللی پول نرخ تورم در ونزوئلا را 500 درصد اعلام کرده است و این رقم تا پایان سال 2017 به 1660 درصد خواهد رسید.

ارزش پول ونزوئلا در دو سال گذشته با کاهش بهای نفت به‌شدت سقوط کرده است. در حال حاضر درشت‌ترین اسکناس این کشور ارزشی برابر با 15 سنت آمریکا (کمتر از یک دلار) دارد و گفته می‌شود در بازار سیاه ارز معادل 2 سنت است.

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...