نسخه چاپی

مرگ یك روزنامه نگار به دلیل اعتصاب غذا

یك روزنامه نگار الجزایری به دلیل اعتصاب غذا درگذشت.

به گزارش نما ، عصرایران به نقل از رویترز نوشت: مقامات زندان و وکیل یک روزنامه نگار الجزایری به نام "محمد تامالت" تایید کرده اند که او پس از اعتصاب غذای 3 ماهه و ورود به حالت کمای سه ماه در الجزایر درگذشت.

وی در اعتراض به صدور حکم زندان به دلیل انتشار مقالاتی دست به اعتصاب غذا زده بود. دادگاه مقالاتش را در مخالفت با رئیس جمهوری الجزایر یعنی عبدالعزیز بوتفلیقه تشخیص داده بود.

گروه های مدافع حقوق بشر خواستار تحقیق درباره درگذشت روزنامه نگار "محمد تامالت" شده اند.

سازمان "خبرنگاران بدون مرز" در این باره اعلام کرد خبر درگذشت این روزنامه نگار، ضربه بزرگی به هر کسی است که از آزادی اطلاعات در الجزایر دفاع می کند.

مدیریت زندان در بیانیه ای اعلام کرد که محمد تامالت به دلیل "التهاب ریویی در بیمارستانی در الجزایر" درگذشت.

امین سدهم وکیل دادگستری در فیس بوک نوشت: خبر درگذشت روزنامه نگار محمد تامالت در بیمارستان باب الواد بعد از اعتصاب غذا 3 ماهه و ورود به حالت کما به مدت سه ماه تایید می شود.

این روزنامه نگار و وبلاگ نویس 42 ساله الجزایری دارای گذرنامه برتیانیایی بود و در لندن زندگی می کرد. او مدتی قبل به دلیل انتشار مطالبی در فیس بوک، در الجزایر بازداشت شد. مقامات الجزایر مطالب او را در مخالفت با حکومت این کشور می دانند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز گفت که این روزنامه نگار به دلیل اتهاماتی درباره توهین به رئیس جمهور و اهانت به یک سازمان نظامی در الجزایر وارد بازداشت موقت شد سپس به دو سال زندان محکوم شد.

"یاسمین کاشا" مدیر بخش شمال آفریقا در سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز هم گفت: ضروری است به وکلا اجازه داده شود از پرونده پزشکی این روزنامه نگار آگاه شوند.

وی افزود: باید عذرخواهی علنی از خانواده این روزنامه نگار صورت بگیرد و تحقیق فوری انجام شود.

سازمان زندان ها در الجزایر هم اعلام کرد که بیمارستان در حال درمان بیماری التهاب ریوی آقای تامالت بود. او از روز نخست اعتصاب غذا روزانه تحت درمان بود.

۱۳۹۵/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...