نسخه چاپی

تعلل ۴ بانك عامل در ابلاغ پرداخت تسهیلات مسكن روستایی

معاون بازسازی مسكن روستایی بنیاد مسكن گفت: از هفت بانك عامل پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسكن روستایی چهار بانك هنوز مصوبه بانك مركزی را به استان‌ها ابلاغ نكرده‌اند.

به گزارش نما؛ عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیونی مسکن روستایی از سوی 7 بانک عامل آغاز شده است، گفت: پرداخت تسهیلات 18 و 20 میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود پنج درصد در اوایل سال جاری از سوی بانک مرکزی تصویب و 7 بانک عامل مجری پرداخت این تسهیلات شدند.

وی با اشاره به اینکه از این 7 بانک عامل 4 بانک هنوز مصوبه بانک مرکزی را به بانک‌های استان‌ها ابلاغ نکرده‌اند، گفت: پرداخت تسهیلات مزبور به این شکل خواهد بود که به 120 هزار واحد مسکونی وام 18 میلیونی و به 80 هزار واحد مسکونی وام 20 میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

مهدیان با تأکید بر اینکه وام 20 میلیون تومانی شامل واحدهای مسکونی بسیار قدیمی، روستاهای مرزی و واحدهایی که مبحث 19 را رعایت کنند می‌شود، گفت: این تسهیلات در تمام 31 استان کشور در حال پرداخت است و از 200 هزار مسکن روستایی تاکنون برای 50 هزار واحد مسکن روستایی ابلاغ شده است.

*تعلل 4 بانک ملی، تجارت، ملت و سپه در پرداخت تسهیلات

به گفته وی، بانک صادرات، مسکن و رفاه مصوبه بانک مرکزی را به استان‌های خود ابلاغ کرده‌اند و 4 بانک ملی، تجارت، ملت و سپه هنوز در این خصوص اقدامی نکرده‌اند و احتمالاً تا هفته آینده این موضوع را اجرایی می‌کنند.

معاون بازسازی مسکن روستایی خاطرنشان کرد: مراحل ابلاغ این مصوبه مدتی به طول می‌انجامد و این موضوع طبیعی است، چرا که وقتی پرداخت تسهیلات در دولت تصویب می‌شود، به شورای پول و اعتبار ارائه می‌شود و سپس مجدداً بانک مرکزی این مصوبه را به بانک‌ها ابلاغ و بنیاد مسکن سهمیه‌ها را توزیع می‌کند.

مهدیان ادامه داد: خوشبختانه روستائیان خوش‌حساب‌ترین افراد در بازپرداخت تسهیلات هستند و از آنجا که سخت‌گیری‌های پرداخت تسهیلات کاهش یافته و روستائیان می‌توانند با سفته زنجیره‌ای این تسهیلات را دریافت کنند، می‌توان گفت روند پرداخت تسهیلات بسیار بهتر از گذشته شده است.

وی در خصوص اینکه وضعیت بازپرداخت اقساط وام مسکن روستایی چگونه است، اظهار داشت: هر بانکی که اعلام آمادگی کند، بنیاد مسکن حاضر است این بانک را در وصول مطالبات کمک کند، بنابراین باید اذعان کرد که در 21 استان مطالبات بانک ها از پرداخت تسهیلات مسکن روستایی صفر است و 7 استان نیز زیر 3 درصد مانده مطالبات دارند.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...