نسخه چاپی

موضوع معیشت و مسكن همه خانواده‌های شهدای مدافع حرم حل شده است

ایزدی گفت: بلافاصله پس از تشكیل پرونده هر شهید خانواده تحت پوشش بنیاد شهید قرار خواهد گرفت و اكنون در بحث معیشت و مسكن مشكل همه خانواده های شهدای مدافع حرم حل شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نشست خبری مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

ایزدی در این نشست صحبت های خود را با پرداختن به موضوع معیشت و اشتغال ایثارگران آغاز کرد و گفت: ما در این معاونت بحث احراز هویت شهدا و جانبازان را انجام می‌دهیم و برای بحث معیشت خانواده ها و نیز پیگیری اشتغال و تثبیت این موضوع کارهایی را انجام داده ایم.

معاون تعاون بنیاد ادامه داد: همچنین سرکشی و بازدید از خانواده های عزیز ایثارگر را داریم و به نیاز مشاوره عزیزان در ٨٨ دفتر مشاوره در سراسر کشور پاسخ می‌دهیم. همچنین از دیگر وظایف این معاونت واگذاری خودرو به جانبازان بالای ٥٠ درصد، و وارد کردن خودروهای خاص برای جانبازان بالای ٧٠ درصد است و نیز وام های ضروری و کمک به تامین مسکن ایثارگران، معافیت سربازی فرزندان آنها و ... بر عهده این معاونت است.

وی ادامه داد: همواره بنای ما بر این بوده که در بحث معیشت ایثارگران ما از امکانات طبقه متوسط برخوردار باشند.

ایزدی اظهار داشت: جایگاه شهدا برای ما یکیست اما با توجه به محدودیت در امکانات شهدایی که در معرکه به شهادت رسیدند و کسانی که حکم شهادت از بنیاد دارند را مجزا کرده ایم. برای مثال کسانی که در ماموریت نظامی به شهادت رسیدند جزو دسته دوم محسوب می‌شوند. در مصوبه سال ٨٢ کسانی که در حکم شهید بودند در درجه دوم قرار می‌گرفتند اما در مصوبه سال ٩٢ این موضوع اصلاح شد و تنها در مواردی که امکانات محدود است این دسته بندی اعمال خواهد شد.

وی در خصوص تحت پوش قرار گرفتن خانواده شهدای منا بیان داشت: حقوق و مستمری، تسهیلات مسکن و استخدام و خدمات اشتغال اولیه شامل خانواده های منا نمی شود اما از سایر خدمات مثل خدمات درمانی مانند سایر خانواده ها برخوردارند و جز سه موضوع از بقیه تسهیلات مثل سهمیه کنکور و معافیت سربازی می‌توانند استفاده کنند.

معاون تعاون بنیاد شهید گفت: شهدای حله و کسانی که توسط عمل تروریستی دشمن به شهادت می‌رسند نیز شهید معرکه محسوب می شوند و از نظر امکانات مانند شهدای دفاع مقدس خواهند بود.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از تشکیل پرونده هر شهید خانواده تحت پوشش بنیاد شهید قرار خواهد گرفت و اکنون در بحث معیشت و مسکن مشکل همه خانواده های شهدای مدافع حرم حل شده است.

وی در خصوص پرداخت حقوق به خانواده شهدایی که در ایران نیستند گفت: آنهایی که در ایران سکونت دارند و یا در رفت و آمد هستند حقوق دریافت خواهند کرد.

معاون تعاون بنیاد شهید ادامه داد: این خانواده ها لزوما نباید تابعیت ایران را داشته باشند. اما در خصوص ثبت اموال منقول در صورتی که تابعیت نداشته باشند مشکلاتی وجود دارد که آنهم با مراجعه به پلیس اتباع خارجی قابل حل است اما در خصوص اشتغال باید تبعه ایران باشند.

وی گفت: ما مواردی داریم که برای احراز و تعیین درصد بین بنیاد و نهاد مربوطه اختلافاتی وجود دارد. قانون می‌گوید هر کجا این اختلاف رخ داد پرونده باید در کمیسیون مشترک بررسی شود و نهایتا نظر این کمیسیون فصل الخطاب است. اما اگر در این کمیسیون حل نشد به ستاد کل فرستاده می شود و نهایتا هر نظری که ستاد کل بدهد همان انجام خواهد شد.

ایزدی در خصوص تبدیل شدن بنیاد به وزارت خانه گفت: این موضوع صراحتا از طرف رهبری رد شد و ایشان مخالفت کردند و فرمودند: باید بنیاد به شکل نهاد کار خود را ادامه دهد.

وی افزود: رشد بودجه بنیاد در بودجه ٩٦ تنها یک درصد نسبت به سال ٩٥ رشد یافته البته به جز بودجه درمان. لذا از نمایندگان درخواست داریم اگر قرار است در ارائه خدمات پیشرفتی باشد و یا طیف دیگری از عزیزان به خانواده ایثارگران اضافه شود بودجه بنیاد را افزایش دهند.

معاون تعاون بنیاد شهید گفت: در خصوص حقوق خانواده شهدای مدافع حرم در صورتی که پدر شهید شاغل باشد حقوق نصف نخواهد شد و تماما به همسر تعلق خواهد گرفت.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...