نسخه چاپی

اردوغان : حادثه كربلا در سوریه در حال تكرار است!

عکس خبري -اردوغان : حادثه کربلا در سوريه در حال تکرار است!

این روز‌ها، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر تركیه، حال و روز خوشی ندارد؛ روز پنجشنبه اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت های مختلف داخلی و خارجی گرفت . روز گذشته اردوغان فقط عصبانی بود ، اما امروز ، یعنی روز جمعه حرف های محیر العقولی را بر زبان رانده است كه دیگر باید اساسا تعجب كرد!

روز پنجشنبه اردوغان با عصبانیت مواضعی علیه افراد و شخصیت های مختلف داخلی و خارجی گرفت و هر یک را به گونه گون متهم یا تهدید کرد. روز گذشته اردوغان فقط عصبانی بود ، اما امروز ، یعنی روز جمعه حرف های محیر العقولی را بر زبان رانده است که دیگر باید اساسا تعجب کرد.

به گزارش «تابناک» ، اردوغان در سخنرانی روز جمعه خود ، آنچه را که در سوریه در حال اتفاق افتادن است را به حادثه کربلا تشبیه کرده است و نوشته است کشتن غیر نظامیان در سوریه همانند کشتار اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام در کربلا است .

وی که در نشست : بهار عربی و صلح خاورمیانه ؛ از چشم انداز مسلمانان و مسیحیان ، سخنرانی می کرد افزود حادثه کربلا ، حادثه ای درد آور و فراموش ناشدنی است و همه ما باید از آن درس بگیریم . وی سپس حوادث سوریه را به حادثه کربلا شبیه دانست .

نخست وزیر ترکیه یا واقعا نمی داند در کربلا نبرد و شهادت ، آل الله برای چه بود یا خود را به ندانستن زده است . آنچه در کربلا اتفاق افتد نبرد بین حق مطلق به رهبری امام معصوم و فرزند امیر المومنین علی (ع) با باطل مطلق به رهبری یزید و پیروانش بود .

آنچه که در کربلا امام معصوم می خواست ، اصلاح امت جدش رسول خدا بود و نه فساد و طغیان گری .

آقای نخست وزیر احتمالا خود را به ندانستن زده است و گرنه می داند که اهل بیت رسول خدا ، با استناد به قران و سیره رسول اکرم ، خواستار جلوگیری از انحراف در دین خدا بودند .

وی گویا نمی داند که امام حسین (ع) تا دقایق واپسین نیز یزیدیان را امر به معروف می کرد و خواستار بازگشت آنان به دین خدا بود .

نخست وزیر که اکنون به هر کسی می شورد گویا نمی داند ، قصد فسادی که اکنون در سوریه توسط نیروهای تروریستی که از سوی همان ترکیه و عربستان و قطر و آمریکا به وجود آمده است ، همانی است که امام حسین به خاطر آن تا سر حد شهادت خود و خانواده اش جنگید.

جناب نخست وزیر اشتباه کرده اند . آنچه کربلا و عاشورا را ماندگار کرده است نه کشتار و به شهادت رساندن اهل بیت صرف ، بلکه ایستادگی بر اصلاح و جلوگیری از انحراف در دین خدا بود.

حال اردوغان با تفسیری اشتباه از حادثه عاشورا و مقایسه آن با حوادث سوریه از یک سو می کوشد عظمت حادثه کربلا را کم رنگ کند و از طرفی هم دوستان تروریست خود در سوریه را بالا بکشد و در نهایت هم بتواند احساسات علویان را بر انگیزاند .

آقای نخست وزیر این روز ها عصبانی است و به هر خاشاکی چنگ می زند تا غرق نشود. آیا با جعل تفسیر هم می توان خود را نجات داد ؟

۱۳۹۱/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...