نسخه چاپی

تاكید علمای شیعه و سنی بر وحدت امت اسلامی

علمای شیعه و اهل تسنن شركت كننده در نشست بین المللی "امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی" در مشهد؛ وحدت مسلمانان را رمز پیروزی در برابر توطئه های تكفیری و صهیونیستی دانستند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عضو شورای عالی التقریب مصتاکید علمای شیعه و سنی بر وحدت امت اسلامیر در این نشست گفت: وحدت بین مذاهب اسلامی در شرایط فعلی جهان اسلام و پیدایش گروه های تکفیری و دشمنان قسم خورده مسلمانان، می تواند اسلام را در برابر نقشه های پلید داعش و صهیونیست ها حفظ کند.

شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی افزود: امروزه بسیاری از صهیونیست ها و دشمنان دین اسلام تلاش دارند تا دین اسلام را نابود کنند به همین علت علمای اسلامی باید با آگاهی کامل این فتنه ها را مدیریت کنند.

مشاور امور دینی رئیس جمهور افغانستان نیز در این نشست گفت: علمای اسلام نباید بگذارند گروه های منحرف تعاریف مختلفی از اسلام در سطح جهان ارائه دهند.

سید محمدعلی جاوید افزود: در طول تاریخ جریان های انحرافی کوشیده اند با انسان مداری و تحرکات دینی مخالفت و رشد اسلام را متوقف کنند.

جاوید با تأکید بر این که تروریست ها و گروه های منحرف هیچ حقی بر امت اسلام ندارند، اظهار کرد: مسلمانان وظیفه دارند نقاط ضعف خود را بشناسند و آن ها را پوشش دهند.

همایش بین المللی امام رضا (ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی با حضور جمعی از اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه داخلی و خارجی در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

در این همایش علاوه علمای ایران، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی از جمله مصر، لبنان، افغانستان، اندونزی، تونس، فلسطین، افغانستان، عراق و پاکستان نیز حضور دارند.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...