نسخه چاپی

سفر بی‌سابقۀ نتانیاهو به دو كشور اسلامی

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم در سفری «تاریخی» صبح امروز سفر به دو كشور اسلامی را آغاز كرده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، نشریۀ تایمز آو اسرائیل در شمارۀ روز سه شنبۀ خود نوشت: بنیامین نتانیاهو به آذربایجان و قزاقستان سفر کرده است و در طول نزدیک به 25 سال، روابط دیپلماتیک میان تل آویو و این دو جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق در آسیای میانه، وی اولین نخست وزیر اسرائیل است که در هنگام تصدی این پست، به کشورهای منطقه سفر می کند.

این نشریه خاطرنشان می کند قزاقستان و آذربایجان دو «متحد مهم» اسرائیل هستند؛ آذربایجان با آن که حدود 98 درصد از 10 میلیون شهروندش مسلمانند، روابط طولانی و دوستانه ای با اسرائیل دارد. قزاقستان نیز که نتانیاهو و هیأت همراهش دو شب در آن سپری خواهند کرد با تل آویو روابط تجاری در زمینۀ صنایع فوق پیشرفته دارد که وسیله ای برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور خواهد بود که به نوشتۀ تایمز آو اسرائیل در حال حاضر در انحصار صنایع نفت و گاز است.

حدود 70 درصد از شهروندان دو کشوری که جمعیتشان به 18 میلیون نفر می رسد مسلمان هستند و قزاقستان –نهمین کشور بزرگ دنیا- از ابتدای سال آینده به مدت دو سال به عنوان عضو غیردائم به شورای امنیت خواهد پیوست.

این کشور در حمایت از قطعنامه های به نفع فلسطین، پیرو متحد اصلی خود، روسیه، است که این همان موضوعی است که نتانیاهو برای تغییرش تلاش خواهد کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...