نسخه چاپی

غلامرضا اسدالهی در گفتگو با نما:

دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها قانون را رعایت نكرد/یارانه ی ثروتمندان حذف نشده است

عکس خبري -دولت در اجراي هدفمندي يارانه‌ها قانون را رعايت نکرد/يارانه ي ثروتمندان قطع نشده است

نماینده ادوار مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال 96 صحبتی از حذف یارانه ثروتمندان به میان نیامده است، مجلس حق ممیزی و حق تغییر دارد و فكر می كنم مجلس این قانون را به بودجه سال 96 اضافه كند.

غلامرضا اسدالهی؛ نماینده ادوار مجلس در باره عملی نشدن قانون بودجه سال 95 در خصوص حذف یارانه ثروتمندان، گفت: متاسفانه در این سالها با قضیه حذف یارانه ثروتمندان سیاسی برخورد شده است و این قانون به درستی اجرا هم نمی شود.
وی ادامه داد: از ابتدای تصویب قانون حذف یارانه ثروتمندان، قرار بود دهکهای پایین جامعه یعنی دو دهک پایین را پلکانی بیشتر به این افراد بپردازند و دهکهای متولیان و ثروتمندان، یارانه آنها حذف شود و پرداخت نشود، ولی متاسفانه در دولت قبل و در این دولت، بدلیل مسائل و ملاحظات سیاسی نتوانستند، ثروتمندان جامعه و کسانی که احتیاجی ندارند و متمول هستند و تمولشان هم محرز است، را حذف کنند.
نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه تا زمانی که قوانین را به این نحو دولت اجرا کند، مشکلات کماکان باقی است و خاطر نشان کرد: اگر دولت طبق مصوبه قانون سال 95 مجلس، 24 میلیون ثروتمند غیر نیازمند به یارانه را حذف و به مصوبه مجلس عمل می کرد، دیگر وضعیت پروژه ها عمرانی این گونه نبود، انجام پرژه های عمرانی در اقتصاد کشور و در ایجاد اشتغال خیلی موثر بود.
وی افزود: چون دولت قانون حذف یارانه ثروتمندان را انجام نداده است، کماکان وضعیت پروژه های عمرانی کشور و اشتغال به لحاظ تخصیص اعتبار، وضعیت خوبی نیست، شیوه های اشتباهی که در این سالها متداول شده و رویه شده است را دولت ادامه می دهد و اگر دولت قانون حذف یارانه ثروتمندان را اجرایی می کرد، پایبندی خود را به قانون نشان می داد و هم بر مبنای منافع ملی و مصالح کشور حرکت می کرد.
اسدالهی در باره اینکه در لایحه بودجه سال 96 صحبتی از حذف یارانه ثروتمندان به میان نیامده است، در این خصوص گفت: مجلس حق ممیزی و حق تغییر دارد و فکر می کنم مجلس این قانون را به بودجه سال 96 اضافه کند.
وی در پایان گفت: مجلس باید از ابزارهایی که دارد در اجرایی کردن قانون حذف یارانه ثروتمندان استفاده کند، در حال حاضر در مجموعه ای که مشغولیم در حال ارزیابی نمایندگان هستیم که چه مقدر از قوانین مجلس اجرایی شده و چه مقدار اجرایی نشده است و آثار اجرایی شدن قوانین را بررسی می کنیم تا برای استحضار ریاست مجلس و نمایندگان آماده شود.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...