نسخه چاپی

سعیدی در گفتگو با نما:

پیگیری تشكیل فراكسیون زنان به فراموشی سپرده شده است/ امكانات كمیسیون‏ها در اختیار فراكسیون‏های مجلس نیست

عکس خبري -پيگيري تشکيل فراکسيون زنان به فراموشي سپرده شده است/ امکانات کميسيون‏ها در اختيار فراکسيون‏هاي مجلس نيست

عضو فراكسیون زنان مجلس گفت: تشكیل فراكسیون زنان مجلس به دلیل مشكلات حوزه انتخابیه و حضور كمیسیون‎های تخصصی و بررسی و رسیدگی به طرح ها و لوایح در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش نما ، نمایندگان زن دور نهم مجلس به دنبال این بودند تا نام فراکسیون زنان را به فراکسیون امور زنان و خانواده تغییر دهند از این رو با تغییر نام فراکسیون زنان آقایان نماینده نیز می‎توانستند عضو فراکسیون شوند.

به دلایل مختلف و مشکلات نمایندگان زن دور نهم مجلس فرصت پیدا نکردند تا فراکسیون زنان را به فراکسیون زنان و خانواده تغییر نام دهند.

با شروع بکار مجلس دهم معاون امور زنان ریاست جمهوری آماری را اعلام کرد که در آن آمار بیان شده بود که افراد خواستار اصلاح قوانین و حمایت از حقوق زنان هستند.

همین بهانه کافی بود تا نمایندگان زن مجلس دهم طرح تشکیل کمیسیون زنان را در مجلس مطرح کنند.

این بهانه ما را بر آن داشت تا با زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه مصاحبه ای را انجام دهیم.

زهرا سعیدی، عضو فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با نما، در خصوص تشکیل کمیسیون زنان در مجلس دهم گفت: تمام هفده نماینده زن مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا کرده اند تا کمیسیونی به نام زنان در مجلس تشکیل شود.

این نماینده مردم مبارکه در بهارستان به فعالیت زنان مجلس در فراکسیون زنان اشاره و تصریح کرد: کمیسیون‎های مجلس از امکانات بسیاری برخوردار هستند متاسفانه این امکانات در اختیار فراکسیون‏ها نیست.

سعیدی اذعان داشت: اگر حتی مجلس تجهیزاتی که در اختیار کمیسیون‏ها قرار دارد در اختیار فراکسیون زنان نیز قرار داده شود نمایندگان عضو این فراکسیون می‏توانند تا حدودی برخی از مشکلات زنان را در جامعه برطرف کنند.

وی گفت: از آنجایی که نمایندگان به اندازه کافی دغدغه حوزه نمایندگی و کمیسیون تخصصی خود را دارند و نمی‏توانند برنامه‏های فراکسیون را دبنال و پیگیری کنند.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: درست است که تعداد نمایندگان زن مجلس کم است و سهم کوچکی از مجلس را به خود اختصاص داده‎اند، اما برآورده کردن انتظارات نیمی از جامعه را بر عهده دارند و این وظیفه می‌طلبد تا از سوی مجلس حمایت ویژه شوند.

وی گفت: نمایندگان مجلس به دنبال ایجاد کمیسیونی هستند که این کمیسیون در کنار کمیسیون اصلی قرار گیرد همچون کمیسیون تدوین آیین نامه که در مجلس وجود دارد.

سعیدی در خاتمه در خصوص زمان تشکیل طرح کمیسیون زنان در مجلس، گفت: این طرح توسط جمعی از نمایندگان بخصوص نمایندگان زن مجلس طراحی و بر روی آن کار کارشناسی انجام گرفته و به امضاء دیگر نمایندگان نیز رسید اما به دلیل مشکلات حوزه انتخابیه و حضور کمیسیون‎های تخصصی و بررسی و رسیدگی به طرح ها و لوایح در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است.

از این رو با توجه به روندی که در تشکیل کمیسیون زنان در مجلس دهم شاهد هستیم، این طرح نیز همچون طرح‎های گذشته نمایندگان مجلس به فراموشی سپرده شود.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...