نسخه چاپی

چراغ سبز آمریكا به قرارداد تسلیحاتی كلان با كویت

وزارت خارجه آمریكا در اقدامی كه آن‌ را موجب پیشبرد امنیت در غرب آسیا اعلام كرده، با فروش حجم گسترده‌‌ای از تجهیزات نظامی به كویت موافقت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه با فروش گسترده تجهیزات نظامی به کویت موافقت کرد.

به نوشته پایگاه «دبکا»، این قرارداد ۱.۷ میلیارد دلاری شامل فروش ۲۱۸ تانک «آبرامز»،‌ ده‌ها قبضه مسلسل، هزار دوربین دید در شب، تجهیزات مخابراتی، خدمات فنی و آموزش‌های رزمی است.

وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته است که این قرارداد موجب پیشبرد صلح و ثبات در منطقه می‌شود.

قرار است تانک‌های ارسالی به کویت به سامانه‌های پیشرفته حرارتی مجهز شوند. شرکت‌های مقاطعه کار این قرارداد شامل «ریتیون»، «لاکهید مارتین» و «جنرال داینامیکز» هستند.

وزارت خارجه آمریکا در هفته جاری نیز با فروش بالگردهای پیشرفته «آپاچی» به امارات متحده عربی موافقت کرد.

به نوشته وبگاه «آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا»، این قرارداد شامل ارسال بالگردهای آپاچی «AH-64E» و نیز خدمات پس از فروش و تامین قطعات و آموزش کادر مورد نیاز این جنگ افزار است.

بر این اساس، ارزش این قرارداد که در تاریخ ۷ دسامبر سال ۲۰۱۶ در کنگره آمریکا تصویب شد، ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

به نوشته این وبگاه، دولت امارات متحده عربی درخواست خرید ۲۸ بالگرد هجومی آپاچی را به آمریکا ارسال کرده بود.

در وبگاه آژانس امنیتی وزارت دفاع آمریکا دراین زمینه آمده است: این قرارداد و کمک به افزایش امنیت کشو دوست موجب ارتقا امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا می‌شود و گامی مهم در ثبات سیاسی و اقتصادی خاورمیانه است و تداوم خواهد داشت.

بر این اساس، این فروش تجهیزات باعث افزایش امنیت امارات متحده عربی نیز می شود تا این کشور بتواند توان تدافعی خود را بیشتر کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با امضای قرارداد فروش موشک‌های هوا به زمین «هل فایر-۳» و تجهیزات نظامی مربوط به آن به امارات موافقت کرده است.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...