نسخه چاپی

تعداد موشك‌های حزب‌الله، بیشتر از اتحادیه ناتو است

نشریه «نیویوركر» به نقل از معاون دبیركل حزب‌الله اعلام كرد، تعداد موشك‌های ذخیره شده حزب‌الله در زیرِ زمین بیشتر از تعداد موشك‌های متحدان اروپایی ناتو بر روی زمین است.

به گزارش نما به نقل از العالم، خانم «روت روبین رایت» خبرنگار روزنامه «نیویورکر» با «نعیم قاسم» معاون «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرده و یادداشتی در این باره با عنوان «یک فنجان چای با مرد شماره 2 حزب‌الله» نوشته است.

ما به سوریه، نزدیک درختان زیتون رفتیم

نعیم قاسم به سوال روبین رایت درباره علت رفتن رزمندگان حزب‌الله به سوریه و کمک به ارتش آن کشور گفت: از آنجایی که در غرب، شما به استفاده از استعاره و مثال علاقمندید، من یکی از اینها را برای شما می‌گویم. شما خانه‌ای دارید و در این خانه، یک جنگجو، یک زن و یک کودک وجود دارد و دشمنی وجود دارد که به این خانه حمله می‌کنید. یک باغ و یک دیوار دارید و یکصد متر آنطرف‌تر یک باغ زیتون دارید. بهتر آن است که از درخت زیتون محافظت کنید یا اینکه از خانه‌تان محافظت کنید؟ کنار بیشه زیتون، جنگجو می‌میرد. اما اگر آنها (دشمن) به خانه بیایند، خانه تخریب می‌شود و همه از بین خواهند رفت. ما به سوریه، نزدیک درختان زیتون رفتیم. ما معتقدیم که این تلفات و ایثارگری‌ها هر اندازه زیاد باشند به بزرگی زمانی نیست که سوریه تجزیه شود.

بزرگترین ارتش مقاومت جهان عرب

نیویورکر در ادامه درباره تعداد رزمندان حزب‌الله نوشت: حزب‌الله، بزرگترین ارتش مقاومت را در جهان عرب دارد، علیرغم اینکه حزب‌الله، دولت نیست (امور سیاسی کشور در دستش نیست) و بیشتر کشورهای عربی آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند اما تعداد نیروهایش به 20 هزار نفر می‌رسد و تعداد نیروهای ذخیره‌اش به دو برابر این مقدار می‌رسد.

تعداد و برد موشک های حزب الله

نعیم قاسم در این گفت‌وگو درباره تعداد موشک‌های حزب‌الله گفت: تعداد موشک‌های ذخیره شده حزب‌الله در زیرِ زمین بیشتر از تعداد موشک‌های متحدان اروپایی ناتو بر روی زمین است و در این میان، موشک‌هایی که بیشترین بُرد را دارند قادر به هدف قرار دادن تل‌آویو و ایلات هستند.

تجهیزات به روز حزب الله

روبین رایت در ادامه یادداشت خود اعلام کرد: حزب‌الله به تجهیزات نظامی آمریکایی دست یافته که از جمله آنها نفربرهای زرهی « M-113» هستند. حزب‌الله دیگر اعضای خود را محرمانه آموزش نمی دهد زیرا ماهواره‌ها عملیات آموزش‌های حزب‌الله و مراکز نظامی‌اش در «بقاع شرقی» را رصد کرده‌اند، علاوه بر این حزب الله یک ناوگان پهپاد در اختیار دارد که برخی از آنها قابلیت حمل مهمات دارند.

۱۳۹۵/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...