نسخه چاپی

ریابكوف: در مذاكرات ایران و گروه 1+5 نباید وقفه بیفتد

عکس خبري -ريابکوف: در مذاکرات ايران و گروه 1+5 نبايد وقفه بيفتد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاكید كرد كه نباید اجازه داد تا وقفه‌ای در روند مذاكرات گروه «1+5» و ایران در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای این كشور بوجود آید و مشكلات بصورت حل نشده باقی بمانند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه مخالف بوجود آمدن هر نوع وقفه در روند مذاکرات میانجی‌گران بین المللی در گروه «1+5» و ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور است.

ریابکوف روز جمعه در کنفرانس عدم گسترش در مسکو گفت: نباید اجازه داد تا در این خصوص وقفه‌ای بوجود آید. ما خواستار ادامه روند این مذاکرات هستیم.

وی یادآور شد: روسیه فعالانه در این مذاکرات مشارکت دارد. همانطور که همه می دانند آخرین دور مذاکرات ایران و گروه «1+5» در سطحی بالا و با حضور "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در مسکو برگزار شد. بعد از این نشست تماس‌ها متوقف نشد، ولی مذاکرات در سطح پایین تری ادامه یافت. بنابراین هنوز هیچ وقفه ای در این روند رخ نداده و تماس‌ها همچنان ادامه دارند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: البته لازم است تا تلاش‌ها روی این موضوع متمرکز شود و اجازه نداد تا مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بصورت حل نشده باقی بماند، چرا که اگر ارتقاء مثبتی در این زمینه رخ ندهد، بار دیگر اوضاع پیرامون این مشکل رو به وخامت خواهد گذاشت.

ریابکوف در عین حال تاکید کرد: باید گفت که تردیدی در حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی وجود ندارد، ولی این حق همراه با مسئولیت است. طرف ایرانی باید فعالانه با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری داشته باشد تا سئوالات باقی مانده در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای آن برطرف شود.

۱۳۹۱/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...