نسخه چاپی

آلمان نخستین گروه از افغان‌های پناهجو را مسترد كرد

تصمیم آلمان، اعتراضاتی را در فرودگاه فرانكفورت به همراه داشت.

به گزارش نما به نقل از العالم، وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) اعلام کرد؛ دولت آلمان برای نخستین بار تعدادی از پناهجویان افغان را به کشورشان بازگرداند.

شب گذشته 34 افغان با یک هواپیما به کابل بازگردانده شدند. صدها معترض آلمانی و افغان نیز در فرودگاه فرانکفورت – محل پرواز هواپیمای پناهجویان – به این تصمیم دولت آلمان اعتراض کردند.

تقاضای پناهندگی این افراد پیشتر رد شده بود. به باور معترضان، با توجه به تداوم جنگ در افغانستان و نبرد دولت این کشور با طالبان، دولت آلمان نباید با تقاضای پناهندگی افغان‌ها مخالفت کند. به گفته آن‌ها، در افغانستان ساز و کاری برای تضمین سلامت و امنیت آن‌ها پس از بازگشت به کشورشان وجود ندارد.

گروه دیگری از منتقدان نیز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دولت او را متهم می‌کنند برای به دست آوردن مجدد حمایت رأی‌دهندگان و دلسرد کردن آن‌ها از حزب ملی‌گرا و ضد‌مهاجرت «جایگزین برای آلمان» به این اقدام تن داده اند.

به نوشته ان‌پی‌آر، تا کنون بیشتر موارد استرداد پناهجویان داوطلبانه بوده و دولت آلمان نیز برای افغان‌هایی که به کشورشان بازمی‌گردند، مشوق‌هایی مالی در نظر گرفته است. اما مقامات آلمانی می‌گویند می‌خواهند بخش بزرگی از 12 هزار افغان را که تقاضای پناهندگیشان رد شده است، به زور به کشورشان بازگردانند.

۱۳۹۵/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...