نسخه چاپی

آخرین وضعیت پرونده سانحه قطار سمنان

دادستان عمومی و انقلاب مركز سمنان با اشاره به كامل نبودن گزارش كمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن درباره سانحه ریلی هفت‌خوان سمنان گفت: پرونده سانحه ریلی هفت‌خوان به هیئت كارشناسان رسمی دادگستری سمنان ارجاع شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حیدر آسیابی اظهار داشت: دستگاه قضایی حادثه قطار را با دقت و همه‌جانبه موردبررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد

دادستان مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن فقط خطای انسانی موردتوجه قرارگرفته است بیان کرد: در این گزارش صرفاً چهار نفر از عوامل کنترل خطوط راه‌آهن شمال شرق به‌عنوان مقصران حادثه معرفی‌شده‌اند.

آسیابی با اشاره به اینکه در نظریه این کمیسیون به نقش عوامل غیرانسانی مانند نقص سیستم A. T.C نقص تجهیزات، معایب واگن‌ها و مواردی ازاین‌دست در بروز حادثه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است گفت: این در حالی است که بررسی همه‌جانبه و بدون اغماض مقصرین انسانی و غیرانسانی این حادثه مورد تأکید دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اند افزود: از طرفی اوضاع‌واحوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی‌تأثیر نبودن عوامل غیرانسانی در بروز سانحه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان تأکید کرد: بررسی همه‌جانبه و دقیق حادثه اقتضاء می‌کند که با ارجاع امر با قرار کارشناسی، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع را به‌صورت همه‌جانبه و با دقت بررسی و اعلام نظر کنند.

۱۳۹۵/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...