نسخه چاپی

حكم دستگاه قضایی عربستان علیه سعد الحریری

دستگاه قضایی عربستان با صدور حكمی علیه سعد حریری نامزد پیشنهادی برای نخست وزیری لبنان و مالك شركت "سعودی اوجیه" دستور تجدید ساختار بدهی های شركت مذكور را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، برخی از روزنامه های عربستانی از جمله "الجزیره" متن حکم مذکور را منتشر کردند که در آن از حریری خواسته شده است طی پنج روز حکم را اجرای کند؛ زیرا در غیر این صورت اقدامات لازم علیه او انجام خواهد شد.

به نوشته پایگاه "الخلیج الجدید" منابع آگاه عربستانی از علاقه محمد بن سلمان ولیعهد دوم عربستان به مصادره شرکت مذکور خبر داده اند. از این رو اجرائیه علیه شرکت مذکور به سرعت صادر شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعش اعلام کرد: بانک خصوصی تجاری عربستان حکم قضایی علیه شرکت "سعودی اوجیه" دریافت کرده است که به منزله ضربه جدیدی به شرکت مذکور برای تجدید ساختار بدهی های این شرکت به میزان 13 میلیارد ریال (3.5 میلیارد دلار) شده است.

منابع عربستانی اظهار داشتند: مخالفت بانکها با درخواست شرکت "سعودی اوجیه" مبنی بر توقف پرداخت بدهی ها به بانک های عربستان باعث ایجاد تردیدهایی درباره کل عملیات شده است. به طوری که شرکت مذکور جز در صورت موافقت تمام بانک های طلبکار نمی تواند در این زمینه به نتیجه برسد.

منابع مذکور افزودند: این توقف زمینه را برای ادامه فعالیت شرکت فراهم می کند تا بتواند در راستای یکی از بزرگترین عملیات تجدید ساختار بدهی ها در منطقه خلیج فارس در سالهای اخیر، گام بردارد و این امر باعث دادن فرصت بیشتر به شرکت مذکور برای دریافت مبالغ بیشتری از بدهی هاش از دولت خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...