نسخه چاپی

روسیه پیشنهاد موگرینی را رد كرد

دیمیتری پسكوف سخنگوی كاخ كرملین پیشنهاد اخیر فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مبنی بر همكاری با مسكو علیه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریكا رد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، موگرینی دیروز (پنجشنبه) از امکان همبستگی اتحادیه اروپا و روسیه در برابر سیاست های دولت آینده آمریکا سخن گفته بود که از سوی کرملین ناممکن اعلام شد. خبرگزاری روسیا سگودنیا روز جمعه به نقل از سخنان پسکوف نوشت: ایده ای که این امکان را ایجاد کند تا روسیه علیه کشورهای دیگر با طرف های سوم متحد و همکار شود، وجود ندارد.

وی افزود: مسکو و اتحادیه اروپا می توانند به جای اتحاد علیه کشورهای دیگر، در برابر چالش ها، مسائل و مشکلات کنونی دوستی و همکاری های نزدیکی برقرار کنند. سخنگوی کاخ کرملین در باره دوستی با اتحادیه اروپا علیه آمریکا اظهار کرد که چنین رویکردی منافع ملی روسیه را تامین نمی کند.

وی گفت: هنوز نمی دانیم ترامپ چه سیاستی را پیش خواهد گرفت. از سوی دیگر روسیه خواهان روابط دوستانه با اتحادیه اروپا است در حالیکه شرایط آن اکنون وجود ندارد.

مواضع ترامپ از جمله احتمال بازنگری سیاست های اقتصادی آمریکا مرتبط با اروپا، لزوم دوستی بیشتر با مسکو، لغو یا کاهش تحریم های سه ساله ضدروسی غرب به بهانه پرونده اوکراین و همچنین امکان تغییر در برنامه های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا که بخش زیادی از هزینه آن را واشنگتن تامین می کنند، سبب نگرانی اتحادیه اروپا است.

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...