نسخه چاپی

عهدشكنی تروریست‌ها هنگام خروج از حلب

در حالی كه قرار بود آخرین گروه از تروریست‌ها از محله‌های شرقی حلب خود را تسلیم ارتش كنند، ناگهان این مكان را با گلوله و تك‌تیراندازهای خود هدف قرار دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ارتش سوریه هم در پی پایبند نبودن افراد مسلح به توافق خروج و آزاد نکردن اسیرانی که در نزد خود داشتند و تحویل ندادن سلاح‌هایی که همراهشان داشتند، عملیات خروج آنها را متوقف کرد.

اسیرانی که نزد گروه‌های تروریستی هستند، در جریان نبرد آزادسازی الشیخ سعید حلب اسیر شده بودند و تروریست‌ها بر اساس توافق باید آنها را تحویل ارتش می‌دادند که این کار را انجام نداده‌‌اند.

تصمیم ارتش سوریه پس از پایبند نبودن تروریست‌ها به توافق

تصمیم ارتش سوریه این است اگر تروریست‌ها اسیرانی را که نزد خود دارند، تحویل ندهند، عملیات نظامی را در محله‌های شرقی از سرخواهند گرفت.

یکی دیگر از دلایل توقف عملیات خروج این بود که تروریست‌ها سلاح‌های تیربارشان را در داخل چمدان‌هایی قرار داده بودند و می‌خواستند آنها را با خود ببرند که ارتش مانع این کار شد،‌چرا که بر اساس توافق،‌آنها حق ندارند سلاح‌های متوسط و سنگین با خود ببرند.

همچنین برخی از افراد مسلح اصرار دارند با خودروهای خود خارج شوند که دولت با آن مخالف است و بر ضرورت خروج آنها با اتوبوس‌هایی که دولت در نظر گرفته تاکید می‌کند.

در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است و ممکن است اتفاقاتی رخ دهد، قرار بود عملیات تخلیه تروریست‌ها امروز به پایان برسد که به خاطر پیمان‌شکنی آنها متوقف شد.

از روز گذشته تا امروز 8079 فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان در 10 نوبت از طریق گذرگاه الراموسه خارج شده‌آند.

۱۳۹۵/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...