نسخه چاپی

لغو برجام خارج از اختیارات «ترامپ» است

كارشناس مصری روابط بین الملل با بیان اینكه توافقنامه‌های بین المللی از چارچوب خاصی تبعیت می‌كنند، گفت: لغو برجام خارج از اختیارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریكا است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «سعید اللاوندی»، کارشناس مصری روابط بین الملل در قاهره با بیان اینکه پرونده هسته‌ای حساس‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌ مطرح بین ایران و آمریکاست، افزود: با این حال باید توجه داشت، این توافق تنها بین واشنگتن و تهران امضا نشده است.

این کارشناس مصری روابط بین الملل با یادآوری اینکه طرف‌های دیگری نیز در این توافق حضور و مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: براین اساس لغو چنین توافقنامه‌ای بسیار دشوار است و با اظهارات خصمانه و یا مغرضانه ترامپ به راحتی امکان تغییر یا لغو آن وجود ندارد.

اللاوندی با تاکید بر اینکه توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی دارای ضوابط خاصی هستند و از چارچوب خاصی تبعیت می‌کنند، گفت: مطمئنا ایران در قبال لغو این توافق دست بسته نخواهد بود و واکنش نشان خواهد داد.

وی تاکید کرد: هرگونه اقدام جهت لغو یا تغییر این توافق پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت که یکی از آنها شعله‌ور شدن آتش جنگ قدرت‌های جهانی در منطقه است و موجب می‌شود دیپلماسی آمریکا در تنگنای شدیدی قرار گیرد.

۱۳۹۵/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...