نسخه چاپی

آلمان تبعه ترك را به اتهام جاسوسی بازداشت كرد

پلیس آلمان یك تبعه ۳۱ ساله ترك را كه مظنون به جمع آوری اطلاعات از زندگی كُردها در آلمان برای آژانس‌های اطلاعاتی تركیه بود، دستگیر كردند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: دفتر دادستان فدرال آلمان روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس آلمان یک تبعه 31 ساله ترک را که از زندگی روزمره کردها در آلمان برای آژانس های جاسوسی ترکیه اطلاعات جمع آوری می کرد، بازداشت کرده است.

به نظر می رسد بازداشت این شهروند ترکیه می تواند تنش ها بین آلمان و ترکیه را بیش از پیش تشدید کند. آنکارا پیش از این دولت برلین را به حمایت از شبه نظامیان کرد پ ک ک متهم کرده است. مقام‌های آلمانی این ادعا را رد کرده اند.

دفتر دادستان فدرال آلمان افزود: این مرد ترک روز پنجشنبه در هامبورگ بازداشت شده و خانه اش تحت تفتیش و جستجو قرار گرفته است. این فرد بازداشت شده قویا متهم به همکاری با آژانس اطلاعاتی ترکیه و تامین اطلاعات از زندگی روزمره کردها در آلمان است.

روابط برلین و آنکارا از ژوئن پس از آنکه پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌ای کشتار ارامنه توسط نیروهای عثمانی در سال 1915 میلادی را نسل کشی ارزیابی کرد، دچار تنش شده است. روابط دو طرف پس از وقوع کودتای نظامی نافرجام اواسط جولای ترکیه و سرکوب گسترده مخالفان و منتقدان از سوی دولت ترکیه، بدتر شده است.

۱۳۹۵/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...