نسخه چاپی

جنگ سایبری میان پوتین و اوباما اوج گرفته است

تحلیلگر مشهور جهان عرب معتقد است كه جنگ سایبری میان پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای آمریكایی وی باراك اوباما در این روزها به اوج خود رسیده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، عبدالباری عطوان سردبیر رأی الیوم در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت:

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل از ترک کاخ سفید، جنگی دوجانبه را در پیش گرفته است که از یک جهت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه؛ و از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا را هدف قرار داده است.

اتهام پوتین، هک کردن رایانه خانم هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و مدیر ستاد تبلیغاتی و برخی از معاونان اوست. کاخ سفید اطلاعاتی را در اختیار مطبوعات و شبکه های تلویزیونی آمریکایی قرار داده است که حکایت از آن دارد اشخاصی که با مسکو در ارتباط هستند، نامه های الکترونیکی هک شده از حساب های شخصی خانم کلینتون و جان پودستا مدیر ستاد تبلیغاتی اش را چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری به پایگاه اینترنتی ویکیلیکس تحویل دادند و این نامه ها در شکست کلینتون و پیروزی رقیبش، ترامپ، ایفای نقش کرد.

هدف از درز این اطلاعات این است که اینگونه القا شود پوتین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ مداخله کرده است و شخصا در پشت پرده این موضوع (هک کردن اطلاعات کلینتون) قرار دارد؛ موضوعی که باعث شد دیمیتری پسکوف سخنگوی پوتین بیانیه ای صادر و این اتهام را سخیف و زشت توصیف کند و از کاخ سفید بخواهد یکی از این دو گزینه سکوت و یا ارائه مدرک را انتخاب کند.

سردبیر رای الیوم می افزاید: ترامپ بلافاصله از دوستش پوتین دفاع کرد و گفت که اگر آنها از وجود این هکر اینترنتی چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری مطلع بودند چرا سکوت کردند و منتظر ماندند تا خانم کلینتون شکست بخورد آن وقت این اتهام ها را متوجه مسکو کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم در یک مصاحبه رادیویی که بخش هایی از آن پخش شد، این جمله معروف عربی را به کار برد که در یک "زمان و مکان مناسب" به این اتهامات پاسخ می دهیم.

اوباما همچنین گفت: بخشی از پاسخ وی علنی و بخشی غیرعلنی خواهد بود و چه بسا منظور اوباما متوسل شدن به اقدام انتقامجویانه در نفوذ به پایگاه های اینترنتی روسیه و چه بسا پایگاه خود پوتین باشد.

پوتین با تسلط بر شبه جزیره کریمه و حمایت از هم پیمانانش در شرق اوکراین برای ایجاد منطقه شبه مستقل، آمریکا را شکست داد. وی همچنین زمانیکه ائتلاف مسکو موفق شد شهر حلب را بازپس گیرد، آمریکا را در سوریه شکست داد . اکنون این پوتین است که در جنگ سایبری پیروز می شود و در سرنگونی کلینتون نامزد دموکرات ها ایفای نقش می کند.

عطوان افزود: گمان نمی رود که زمان به اوباما اجازه دهد که از این شکست های آمریکا که طی دو سال آخر دوره ریاست جمهوری اش روی داده است، انتقام بگیرد و قطعا این شکست ها، جشن پایان دوره ریاست جمهوری وترک کاخ سفید پس از دو دوره ریاست جمهوری را به کامش تلخ می کند.

وی در پایان تاکید کرد: "رأی الیوم" هرگز در اردوگاه خانم کلینتون قرار ندارد و برایش آروزی پیروزی هم نکرد، زیرا وی کاندیدای لابی صهیونیستی بود و مسئولیت بزرگی در زمینه دخالت پیمان ناتو و هواپیماهایش در لیبی داشت و این کشور را در هرج و مرج و حمام خون غرق کرد. در عین حال، ما در اردوگاه رقیب وی یعنی ترامپ که در آستانه ورود به کاخ سفید است نیز قرار نداریم. خانم کلینتون چه به لطف نفوذ هکر روسی شکست خورده باشد یا هر به دلیل دیگری ناکام شده باشد، فرقی نمی کند، مهم این است که این شکست، دل بسیاری از جمله ما را خنک و شاد کرد!

۱۳۹۵/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...