نسخه چاپی

اجباری شدن آزمایش ژنتیك قبل از ازدواج

به گزارش نما - ایلنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شود تا سالانه از تولد حدود 30 هزار معلول جلوگیری شود.

انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در گردهمایی موسسات خیریه و خیران کاشان اظهار داشت: تمام راهبرد سازمان بهزیستی این است تا تلاش کنیم معلولیت در جامعه کاهش یابد و در همین راستا سازمان به دنبال آن است آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شود تا دیگر شاهد تولد کودک معلولی نباشیم.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، این سازمان سه محور را نهادینه کرده تا به مرحله اقدام و عمل برساند، گفت: این سه محور پیشگیری از شیوع معلولیت‌ها، ارتقای خدمات توان‌بخشی و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمند خیر جمعی است.

وی گفت: این سازمان تنها نهادی است که غربال‌گری کودکان 2 تا 5 سال را در دستور کار خود قرار داده تا برگشت‌پذیری آنها به جامعه تسهیل یابد.

محسنی بندپی اظهار کرد: با تلاش وزیر کار لایحه حمایت همه‌جانبه از خانواده‌های دارای معلولیت شدید در دستور کار قرار دارد تا بتوان با تصویب سریع‌تر آن در مجلس در زمینه‌های مختلف به این عزیزان تسهیلات و خدمت‌رسانی کرد.

وی ادامه داد: مجلس کمیسیون ویژه‌ای تشکیل داده تا لایحه 10 ماده‌ای دولت هر چه سریع‌تر به تصویب برسد تا دولت بتواند با ایجاد مشوق‌هایی در زمینه‌های مالی به اشتغال معلولان کمک کند و نیز شورای‌عالی معلولیت در دولت تشکیل شود.

محسنی بندپی گفت: دولت تدبیر و امید توفیق دارد با بهره‌برداری از علم وتخصص، معلولیت‌ها را کنترل کند و خدمات استاندارد را به جامعه هدف برساند.

۱۳۹۵/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...