نسخه چاپی

برخی، از اقدامات دولت در حوزه سلامت «خوششان» نمی‌آید

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزیر بهداشت،با اشاره به برخی اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه بهداشت و سلامت عمومی گفت: در این میان هستند کسانی که از این اتفاقات خوششان نمی آید و راضی نیستند.

سید حسن هاشمی ادامه داد: این دولت دو برابر گذشته تخت بیمارستانی ساخته است و آنها را تحویل خواهد داد. بیش از دو میلیون متر مربع نیز فضای درمانی بازسازی و تجهیز شده است. همچنین دو هزار میلیارد تومان تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان خریداری شد.

وی اضافه کرد: در این میان هستند کسانی که از این اتفاقات خوششان نمی آید و راضی نیستند، نمیدانم چه کسانی پشت آنها هستند که علیه جامعه پزشکان و خدمتگزاران و گاهی خلاف منافع ملی کار می‌کنند. ولی موثر نیست، چرا که مردم جامعه پزشکی را واسطه بین خود و خدا می‌دانند.

وزیر بهداشت افزود: طرح تحول نظام سلامت در این دوره از دولت، توسط دکتر روحانی آغاز شد و ادامه دارد. در جلسات دولت نیز شخص رییس جمهور بیش از هرکسی از این طرح دفاع می‌کند. ایشان گفتند دو هفته قبل نیز خدمت رهبری بودند و ایشان باز هم از طرح تحول حمایت کردند و گفتند دولت با این طرح ارائه نوعی یارانه غیر نقدی را آغاز کرده و همچنان ادامه می‌دهد.

وی که در مراسم افتتاح بیمارستان خصوصی عرفان نیایش که عصر امروز برگزار شد، سخن می‌گفت، در ادامه اظهار کرد: در این دولت،به حوزه سلامت نگاه متفاوتی وجود دارد و دولت بخش خصوصی را یک فرصت می‌بیند.

او ادامه داد: من معتقدم اگر بخش خصوصی را تقویت کنیم، می‌توانیم سلامت ایرانیان را تضمین کنیم. وظیفه دولت تصدی گری، بیمارستان سازی و اداره آن نیست، بلکه دولت باید به بیمه کارآمد و خرید خدمت توجه کند. البته این دیدگاه، خلاف آن چیزی است که در طول ۳۵سال گذشته و قبل از آن دنبال شده است. کمک اعضای برجسته اجرایی نیز در این مسیر برای رسیدن به هدف مؤثر است.

هاشمی با تاکید بر ضرورت همراهی دولت با بخش خصوصی، ادامه داد:بخش خصوصی در حوزه صنعت سرمایه گذاری می‌کند که بازگشت آن تضمین شده است، ولی در حوزه سلامت نرخ را دولت تعیین می‌کند. این موضوع یکی از دلایل عدم رونق بخش خصوصی است.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: کسانی که در بخش خصوصی در زمینه هایی مانند بیمارستان سازی و تجهیزات و ... سرمایه گذاری می‌کنند عاشق کار خود هستند. اگر به اندازه راه، ریل، خودرو و ساخت کارخانه به این حوزه توجه شود، ارائه خدمت در حوزه سلامت در کشور دگرگون می شود.

وی با اشاره ضرورت حمایت بخش های اقتصادی از حوزه سلامت، اظهار کرد: اجازه دهید یک دهم درصد فاینانس‌ها به حوزه سلامت بیاید. رقبا و همسایگان ما از این مسیر به توفیقات زیادی دست پیدا کرده‌اند. اگر سرمایه گذاری در حوزه سلامت تشویق شود و دولت نیز همراهی کند، این حوزه میتواند یکی از اقتصادی ترین بخش‌ها باشد. کافی است دولت حمایت کند و دست خارجی‌ها در این زمینه بازگذاشته شود.

۱۳۹۵/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...